6 tips til en bedre nattesøvn

ANNONCE FOR BERTHELSENS NATURPRODUKTER

Vi dyrker motion og spiser sundere som aldrig før, men vi mangler stadig at tage vores søvn lige så alvorligt. For søvnen har en stor indvirkning på, hvordan vores dag kommer til at forløbe – men også vores generelle sundhed.

For lidt søvn er nemlig koblet til en række problemer som overvægt, diabetes og hjerteproblemer, ligesom for lidt søvn udfordrer vores psyke, så vi er i fare for at udvikle psykiske lidelser som angst og depression. Det taler ikke ligefrem ind i vores fokus på sundhed. Men er du en af dem, der lider af søvnmangel, så kan disse tips hjælpe dig til at besøge drømmeland.

Kortlæg dit liv

Første trin er at forsøge at identificere, hvorfor du lider af søvnmangel. Er du stresset? Får du dyrket motion? Er din kost korrekt? Der er mange faktorer, der kan spille ind på din søvnløshed, og som der skal tages hånd om, for at søvnen kan indfinde sig.

Suppler din kost med kosttilskud, der hjælper søvnen

Magnesium er kendt for at slappe musklerne af og give en bedre nattesøvn. Det anslås, at 60-75 % procent af den danske befolkning mangler magnesium, så det kan være et godt første step at supplere din kost med Berthelsens Vegansk Magnesium eller Mag-Citrat. Især med omtanke på, at den dosis magnesium, der skal til for at få en effekt i forhold til søvnen, ikke kan fås gennem kosten alene. Det skal der et kosttilskud til. Begge kosttilskud med magnesium fra Berthelsen er spækket med et letoptageligt og vegansk magnesiumtilskud.

Slap af og sluk for skærmen

Det er vigtigt, at du afslutter dagen med ro og fred. Slap af med eksempelvis meditation, rolig musik eller en bog, og sæt gerne en time af til afslapningen. Vigtigt er det, at det ikke er telefonen eller fjernsynet du underholdes af, da skærmlys ikke er godt for din søvn.

Skab et godt soverum

Sørg for at dit soveværelse har de optimale forhold for din søvn. En god madras, et køligt rum og mørke. Sørg også for, at soveværelset kun bruges til søvn og sex, så din hjerne ikke forbinder det med også at være arbejdsværelse og tv-stue.

Hold igen med de koffeinrige drikke

Cola, kaffe, the og energidrikke. Det smager godt, men har en bismag af dårlig søvn. Sørg for at undgå de koffeinholdige drikke efter klokken 16 hver dag. Desuden har kaffe den ulempe, at den dræner kroppen for magnesium, hvorfor du netop igen skal være opmærksom på at få dækket dit behov med kosttilskud, hvis du ikke vil undvære det sorte guld.

Hold din døgnrytme

Bestem dig for et tidspunkt du fast står op og går i seng på. På den måde skaber du en rytme, som din krop genkender. Man kan hurtigt få udviklet en forsinket døgnrytme ved at rykke på sengetiden, så man står senere op, og så opstår den onde spiral.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Sommerlige kakaotoppe

Ingredienser:• 100 g. blødt smør • 150 g. Flormelis • 200 g. Blendet havregryn • 3 spsk. kakao • 2 spsk. stærk kaffe • rød

Bliver du manipuleret med?

Info: Stine Gram Kærlighedscoach Find mere info her: lovetalk.dk Instagram Facebook Har du prøvet det her? En veninde, kæreste eller kollega siger noget, der helt