Nogle af de bedste fødevarer til en skøn hud..

Facts


Tina Lykkegaard

Tina er under uddannelse til holistisk hudterapeut og arbejder til dagligt i Naturskøn.

Nogle ting er bare bedre at indtage dagligt end andre. Det er selvfølgelig vigtigt at spise varieret, det hører vi jo tit, men der er faktisk nogle fødevare som er super godt at spise dagligt eller i hvert fald på uge basis hvis du vil styrke og reparere huden.

Græskarkerner
Noget du skal spise hver dag! De er spækket med masse af zink som er et mineral huden bruger rigtig meget når den reparere gamle skader, ar fra urenheder, men også til at dæmpe rødmen og irritation i huden. De er også fyldt med gode fedtsyre som er en god hjælp til den tørre hud. Spis 1-2 spsk. dagligt. De må gerne ristes let på panden hvis du vil bruge dem til salater. Du kan også blande græskarkerner, solsikkekerner, hørfrø, chiafrø og hvad du ellers er til i en lufttæt beholder og spise 1-2 spsk. herfra. Så får du en masse gode forskellige kerner med gode fedtsyre. Nogle kan have svært ved at fordøje kerner, så hold øje med at du ikke irriterer maven med dem.

Granatæble
Du kan godt se lang efter linjer og rynker hvis du indtager granatæble i løbet af ugen. De indeholder rigtig mange antioxidanter som beskytter hudens celler. Antioxidanter er lidt som vores indre soldater der passer godt på vores celler så de kan være stærke og modstandsdygtige. Derudover indeholder de meget C-vitamin som styrker spændstigheden i huden. Her snakker vi både spændstigheden i huden i ansigtet, men bestemt også på lårbasserne.

Gurkemeje
Det er noget at de vigtigste til en hud som er rød, irriteret og inflammeret. Det indeholder stoffet curcumin som er enormt inflammationshæmmende. Det fås både som kapsler hvor det er et ekstrakt og meget stærkt. Det fås både fra Solaray Tumeric eller Vitaviva Tumeric (som er stærkest). Tag det gerne sammen med fiskeolie så optages det bedre. Du kan også købe stødt økologisk gurkemejepulver som du kan bruge i madlavning eller lave gurkemeje latte/drik flere gange i ugen.

Derudover er det også den gode mørke chokolade 80-85% som også er rig på antioxidanter. Dampede gulerødder som er rige på beta-caroten som gør huden klar til solens skabe stråler. Valnødder som skaber ro inden sengetid så du kan få din skønhedssøvn og husk en masse dejligt vand hver dag med citron. Det er skønt for hudens udseende og virker (h)udrensende.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet