Sådan slipper du for hudorme på næsen

Facts


Tina Lykkegaard

Under uddannelse til holistisk hudterapeut. Freelance sundheds- og skønhedsskribent. Se mere til Tina på @tinalykkegaard eller på hendes website Tinalykkegaard.dk

Gem

Gem

Gem

Gem

Tina Lykkegaard er under uddannelse til holistisk hudterapeut. Hun er uddannet materialist samt handelsøkonom og har taget kurser inden for akupressur, zoneterapi, kost og ernæring. Herudover har hun været i skønhedsbranchen de sidste 8 år.

_________
 

Nogle har måske prøvet utallige masker eller renseprodukter der lover, at de får de sorte hudorme på næsen til at gå væk, men de kommer faktisk af en årsag. Når du først har fundet årsagen er det også nemmere at bekæmpe. Der hvor du skal sætte ind er at holde dit blodsukker stabilt.

Ustabilt blodsukker hænger nemlig typisk sammen med hudorme på næsen og generelt store/grove porer i huden.

LÆS OGSÅ: Hudproblemer? Måske er det inflammation 

Vores hormoner har også brug for et stabilt blodsukker, så det er et ganske vigtigt emne at have fokus på. Hvis vi har et svigende blodsukker dagen lang, kan det lave rigtig meget rav i vores indre biologi og dette er også med til at påvirke hudens tilstand. Nogle vil også mærke ustabilt blodsukker, som hovedpine eller sukkertrang specielt om eftermiddagen. Sukker får virkelig dit blodsukker til at stige med lynets hast. Manglende energi generelt kan også være fordi at blodsukkeret svinger dagen lang. 

For at holde blodsukkeret stabilt skal du have gode proteiner fra morgenstunden af. Det kunne være æg, økologisk laks, kikærter, bønner, lidt kylling, smoothies med masser af chiafrø og hampefrø sammen med noget sundt fedt. Det kunne være en håndfuld nødder/frø/kerner, avokado, økologisk smør/mandelsmør, olivenolie over maden, hampefrø/hørfrøolie tilsat din smoothies. Det giver super meget energi og holder dit blodsukker stabilt. Til hvert måltid har kroppen faktisk brug for kvalitets protein og kvalitets fedtstof, sammen med nogle grove kulhydrater fra grøntsager evt. med lidt brune ris eller lign.

LÆS OGSÅ: Hvilkem creme til hvilken hudtype? 

Udefra kan du også minimere hudorme på næsen ved at rense med et godt renseprodukt sammen med Konjak sponge svamp eks. en renseskum eller rense gel. Dette gør jeg typisk om morgenen. 

Endnu bedre er aftenens rutine, hvor du kan bruge en rensebalm eller en jojobaolie, da det vil opløse hudormene. Fedtstof opløser nemlig fedtstof. Brug derudover 1-2 gange i ugen en god lermaske evt. blot der vores huden skal renses ekstra, som næse, hage, muligvis panden.       

Og pist væk var de hudorme…

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet