Her er kampagnen der ændrede de kvindelige skønhedsidealer

En ny kampagne har revolutioneret mediernes måde at portrættere skønhed på ved at hacke branchen indefra. Man har nemlig opfordret fotografer i hele verden til at tage billeder, der illustrerer kvinders diversitet, og herefter uploade dem til forskellige fotodatabaser. Kampagnen har allerede fået stor succes verden over.

LÆS OGSÅ: Nu kan du få fingrene i Christianes egen garderobe!

Kampagnen ’Image_Hack’ er udviklet af danske Mindshare, der har valgt Dove som samarbejdspartner til den globale kampagne på grund af brandets mangeårige fokus på at nuancere portrætteringen af skønhed. Formålet med Image_Hack-kampagnen er, at få fotografer til at hacke branchen indefra ved at uploade nuancerede billeder af kvinder i diverse fotodatabaser, og derved indirekte påvirke medierne og annoncører til at anvende disse billeder. Det betyder også, at billederne som Mindshare uploader, ikke bliver photoshoppet, men derimod portrætterer kvindernes naturlige skønhed.

En global undersøgelse foretaget af Dove har vist, at 7 ud af 10 af de adspurgte kvinder mener, at medier og reklamer sætter en urealistisk standard for skønhed. En standard som de fleste kvinder ikke kan leve op til. Billederne her i artiklen er en del af kampagnen og repræsenterer to danske piger i situationer, som ikke opstiller kønsstereotype roller af kvinderne, men illustrerer dem i vores nuværende og fremtidige samfund. Billederne vil blandt mange andre blive uploadet til diverse fotodatabaser og derved fremkomme ved en søgning på fx ’beautiful women’.

Du kan se meget mere om kampagnen, og hvordan den allerede nu har gjort en forskel, herunder:

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Søde konfekt pindsvin

De her små pindsvin er næsten for søde at sætte tænderne i, meeeeen vi kommer til det alligevel, for det lille konfektstykke er alt for

Sådan plejer du tosomheden

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet