From me to me:drømmeuret

Det er muligvis et kvindefænomen, det der med at købe gaver til sig selv, for at fejre livets små opture? Vores kærester forstår det i hvert fald ikke altid, men de behøver jo heller ikke forstå alting de kære mænd. I denne måned har vi karrieretema på ChriChri, og succes på jobbet er den bedste anledning, til at tage spenderbukserne på, og fejrer os selv. For ChriChri redaktionens vedkommende, skal den næste ”from me to me” pakke indeholde et smukt Toccata lady ur fra Raymond Weil. Hvad skal jeres indeholde?


Købet vi elsker

Maj står i karrierens tegn på ChriChri. Et tema der faktisk har været ret interessant at brainstorme på, da vi på redaktionen befinder os på vidt forskellige stadier på karrierestigen: Christiane har været færdiguddannet i flere år, og har nu satset hele butikken som iværksætter. For Caroline og Marias vedkommende, er ChriChri deres første job som nyuddannede. Mette og Cecilie har erfaring fra tidligere jobs, og hvad angår Carina og Christina, ja så er de stadig spæde, og slet ikke færdiguddannede endnu. Vores diversitet taget i betragtning, kan I altså nok forestille jer, at det var lidt svært at nå til enighed om indholdet for måneden – altså lige med undtagelse af ét, men ikke desto mindre meget vigtig emne: Gaven man giver til sig selv, når man skal fejre egen succes! 

Den gave kender I godt ikke? (Vi blev enige om at det måtte alle kvinder da gøre) Det dér helt specielle køb, hvor man uden betænkelighed kører dankortet viljefast igennem terminalen, for at fejre at man enten er nyuddannet, har landet et job, eller måske ligefrem har scoret en lønforhøjelse eller forfremmelse. 
Vi elsker det køb. Vi har nemlig i den grad fortjent det. Og ved I hvad hele ChriChri redaktionen drømmer om at købe? Vi drømmer om at købe et ur, og det måtte meget gerne være det nye diamantbelagte Toccata lady ur fra Raymond Weil. For det er gudesmukt, that’s it!

Design, kvalitet og autenticitet 

Når man som kvinde investerer i et item af en vis værdi, så er det ikke altid nok, at kvaliteten og designet er lækkert. Der skal noget mere til, og helst noget som er autentisk og unikt.

Lige netop treenigheden mellem design, kvalitet og autenticiteten er da også en af grundene til, at vi er faldet pladask for det Schweizske ur-mærke. Familieforetagendet har nemlig en rigtig fin historie, og så er det altså ret cool, at det faktisk også er en af de aller sidste uafhængige og familieejede ur-producenter, der i dag er tilbage i verden. 
Inspirationen til Raymond Weil kollektionerne er i gennem de seneste 35 år, hovedsageligt blevet fundet i den musikalske verden, og derfor bærer alle modellerne navne der er relateret til musik i en eller anden form. Som noget nyt (og virkelig sejt) lancerer de desuden i år, et unikt herreur, som en fornem 100 års hyldest til ingen mindre end selveste Frank Sinatra (Ja, det jo er Fars dag 5. juni, hvis nogen skulle have glemt det..)

En fuldendt accessoire samling 

Men hvorfor så denne hang til ure, frem for eksempelvis tasker og sko, når vi nu endelig skal forkæle os selv lidt ekstra? Vi elsker tasker og sko, no doubt, men det er også noget vi køber forholdsvis ofte. Et ur kan bare noget intet andet item kan. Det er tidsløst på en unik måde, og så har enhver kvinde med respekt for sig, altså bare et fint ur. For let’s face it: alle tøjkriser kan i den grad afværges, med de rigtige accessoirers – og et ur med 11 diamanter i skiven, ja det er altså bare den helt rigtige accessoire. De feminine ure fra den kommende Toccata kollektion har desuden den perfekte størrelse, nemlig 34 mm. i diameter. 

Virksomhedens passion for musik skinner ligeledes igennem i denne kollektion, som er inspireret af Nicola Benedetti, en af verdens mest anerkendte kvindelige violinister.

– Og prisen, ja den er altså også helt fair. Startende fra 6.600 kr., kan man nemlig få sig et ur i super fin og klassisk stil, der både holder og vil gøre veninderne og kollegaerne meget misundelige. På mærkets hjemmeside kan man også melde sig ind som Raymond Weil Club medlem, og sikre sig et ekstra års garanti på uret, samt deltage i forskellige konkurrencer om musikbilletter mm., som løbende dukker op i løbet af året.

ChriChri redationen på ny mission

Til sommer fylder ChriChri 1 år. Og efter et år ”in business”, kunne det vel godt tænkes, at Christiane begynder at smide om sig med et par forfremmelser, eller to? (ingen pres chef). Meget passende rammer den nye Toccata kollektion butikkerne i sommeren 15’, så mon vi ikke lige burde fedte lidt ekstra for bossen de kommende måneder. A girl got ‘a try, right?

Et er i hvert fald stensikkert, forfremmelse eller ej: Urene fra den nye Toccata kollektion står i den grad øverst på ChriChri redaktions ønskeseddel, næste gang vi skal ud og lave det famøse køb, for at fejre et ryk op ad karriere stigen.

Vi lader hermed kampen om Christianes gunst gå i gang. May the best woman win!

xxx

Team ChriChri

 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet