Talentfulde modedesignere i Afrika med uendelige muligheder

Afrika er et kontinent, hvor modebranchen er i stor vækst pga. den økonomiske fremgang. Flere og flere afrikanere vælger at shoppe deres tøj i en butik, hvor tøjet er færdigproduceret, frem for at man selv, eller en skrædder, syer tøjet. Den mulighed har flere modedesignere grebet, og har opnået stor succes. Et nyt marked har åbnet sig, og afrikanerne er i høj grad selv medvirkende til, at den afrikanske modeindustri boomer.

Afrikas modeindustri er i en stadigt stigende vækst. Resten af den internationale modebranche må derfor virkelig følge trop med den afrikanske modebranche, deres udvikling og kreativitet. Modedesignerne i Afrika formår i høj grad at bevare deres kulturelle og farverige kendetegn i både design og håndværk, og der bliver lagt vægt på høj kvalitet samt god pasform. Afrika har specielt to meget succesfulde og talentfulde modedesignere; Christie Brown og Lisa Folawiyu, som både har opnået stor succes i Afrika, men også i resten af verden.

LÆS OGSÅ: Fall musthaves: 11 nyheder til dit efterår

Christie Brown startede sit eget brand, i samme navn, tilbage i 2008, og er fra hovedstaden Accra i Ghana. Hun har b.la. kreeret tøj til verdensstjernerne Beyoncé og Alicia Keys. Christies kendetegn er voksprint i skarpe silhuetter.

Lisa Folawiyu startede sit eget brand, i samme navn, tilbage i 2005, og er fra Lagos. Hun anvender meget kraftige, og til tider voldsomme mønsterprint, men med meget skarpe linjer. For Lisa handler det om, at der skal være en rød tråd og balance, når man anvender farver og mønster på kryds og tværs.

Modedesigneren Christie Brown fra Ghana og hendes SS15 kollektion.

Modedesigneren Lisa Folawiyo fra Lagos og hendes SS15 kollektion.

De sociale medier er for alvor blevet en stor del af afrikanernes identitet og hverdag. Der bliver derfor flittigt delt billeder og videoer på henholdsvis Facebook, Instagram, Twitter og Snapchat. Både Christie Brown og Lisa Folawiyu anvender de sociale medier for at forøge deres kendskabsgrad og markedsføre deres brand hos nationale samt internationale modebrancher og forbrugere. Begge modedesignere ser et stort potentiale i de sociale medier, da de her kan ramme en stor målgruppe, de ellers ikke ville kunne nå ud til.

De sociale medier er for alvor blevet en stor del af afrikanernes identitet og hverdag. Der bliver derfor flittigt delt billeder og videoer på henholdsvis Facebook, Instagram, Twitter og Snapchat. Både Christie Brown og Lisa Folawiyu anvender de sociale medier for at forøge deres kendskabsgrad og markedsføre deres brand hos nationale samt internationale modebrancher og forbrugere. Begge modedesignere ser et stort potentiale i de sociale medier, da de her kan ramme en stor målgruppe, de ellers ikke ville kunne nå ud til. 

LÆS OGSÅ: Christiane: Mama’s going out

Afrika byder på et utal af dygtige, talentfulde, kreative og innovative unge designere, som arbejder dag og nat for at opnå deres mål og drømme. Derfor har jeg, som modeskribent, 7 bud på upcoming, kreative og talentfulde afrikanere, som man virkelig bør holde et skarpt øje med:

@lafrohemien

@2ManySiblings

@AdamaParis

@SellyRabyKane

@Omar_Viktor

@Maki.Oh

@AnAfricanCity

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet