Fashion&Beauty

Dansk smykkefirma sigter efter stjernerne

Virksomheden Hvisk er ikke længere bare en almindelig smykkevirksomhed, men også et community, hvor du som smykke- og modeinteresseret kvinde selv kan blive trendspotter, og være med til at præge forretningen med din egen personlige og unikke stil. Ida Odgaard er Chief Community Officer hos Hvisk, og har været med siden begyndelsen. Vi har taget en snak med hende om tanken bag Hvisk, communityet, og hvordan fremtidsudsigterne for virksomheden ser ud.


Q

Hvordan startede Hvisk?

A

Vi startede som en smykkevirksomhed, der kunne sælge kvalitetssmykker til konkurrencedygtige priser online. Derudover var det tanken, at vi ville køre en innovativ marketingmodel, hvor vi ville inddrage vores målgruppe – smykke- og modeinteresserede unge kvinder – i udviklingen af platformen, brandet og produktet. 

Q

Hvad har været den største succes med Hvisk?

A

Det har helt klart været arbejdet med udvikingen af communityet og den platform, som de opererer på, og det resultat vi er kommet frem til, der har været en af de bedste oplevelser. Og så er det at se, hvor meget lækkert content, der kommer fra vores engagerede community – både i form af fashion-collager og moodboards lavet i vores kreative digitale værktøj ‘Create’ og i form af alle de streetstyles, der bliver uploadet af vores piger. Derudover er det super inspirerende og spændende nu at have mulighederne for at få det content til at komme ud over rampen i form af vores fashion edits – for at give endnu mere liv, nuance, inspiration og udvikling til vores brand og produktunivers. 

LÆS OGSÅ: “Sådan udlever jeg min stylistdrøm” 

Q

Har der været noget, der har været hårdt undervejs?

A

Som i de fleste start-ups har vi løbet hurtigt – rigtig hurtigt – og det har til tider været hårdt. Men hvis man godt kan lide at tingene går hurtigt, og at der hele tiden er plads til udvikling og læring, er det også det, der gør det rigtig sjovt.

Q

Hvad er det, I gerne vil opnå med Hvisk?

A

Vi vil gerne skabe en kreativ platform og et unikt brand, hvor inspiration, involvering, fashion, smykker og kreativitet smelter sammen til en unik brugeroplevelse både i forhold til produkt og platform – for kunder såvel som stylister. Derudover vil vi gerne opnå at skabe et så sjovt, lærerigt og kreativt fællesskab for vores stylister, som overhovedet muligt – hvilket er en opgave vi altid arbejder med stor entusiasme på.

LÆS OGSÅ: Sådan bliver du en fashion trendspotter

Q

Hvor ser I jer selv om fem år?

A

Vi drømmer om et Hvisk, der er en global spiller med et stort involveret community og med masser af lækre smykker og fashion-items til fornuftige priser.

Q

Hvad er dit bedste stylingtip, når det gælder smykker?

A

Stacking! Både i forhold til ringe og øreringe – Jeg elsker at se min personlige samling gro og mikse og matche både nye og gamle styles.

Vil du være en del af Hvisk? Så kan du blive stylist lige her <3

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *