Fashion

Moons & Junes har skabt ny undertøjsserie ud fra sine følgeres ønsker

Foto: Moons & Junes

Siden det danske undertøjsmærke ‘Moons & Junes’ blev lanceret, har det taget Danmark og resten af verden med storm. Bare siden første kvartal af 2018 har firmaet haft en omsætning, der er steget med 420%. Nu er undertøjsfirmaet ude med den nye kollektion ‘At Home’, hvor de har brugt deres følgere på Instagram til at finde ud af, hvad kunderne efterspurgte. Vi har snakket med kvinden bag Moons & Junes, Agnete Bjerre-Madsen, om den nye lancering og hvad næste skridt er for det succesrige mærke.

LÆS OGSÅ: Dansk undertøjsfirma siger nej tak til photoshop

Q

I har haft stor succes, siden Moons & Junes blev lanceret, hvad tror du, successen skyldes?

A

Ja, det er gået enormt hurtigt det sidste års tid, hvilket også er en kæmpe motivationsfaktor for os, så vi kan arbejde endnu hårdere og bedre!

Jeg tror ærlig talt, vores fremgang skyldes, at vi har lagt så meget arbejde i detaljen.

Vi har gennemarbejdet og testet vores produkter på så mange forskellige kvinder, at det efterhånden er sjældent, at vi får varer retur. Og så tror jeg også, at mange kvinder kan relatere sig til vores brand – både i forhold til vores kampagner med uredigerede billeder af kvindekroppe og også i forhold til vores mission om, at alle har ret til at hvile i sig selv, føle sig smukke og rocke deres udtryk lige som de er.

Q

Hvad er tankerne bag den nye kollektion?

A

Ganske simpelt er tanken, at vores nye designs skal se pivgodt ud og sidde mindst lige så godt. For at opnå det har vi simpelthen indgået et ”kunde-samarbejde” og benyttet os af vores følgere på de sociale medier. Det har vi gjort for at lære præcis, hvad det er, de gerne vil have ud af vores produkter, og hvor de synes, vi kan optimere os.

Dermed er vores nye kollektion altså udviklet i samarbejde med omkring 50 følgere, hvilket vi aldrig har prøvet før, så det har været en helt ny og vildt spændende proces for os. Vi valgte blandt andet, da vi skulle lave fittings med vores nye størrelser, at skrive på Instagram, om nogle af vores følgere ville komme forbi og teste dem. Der kom over 20 skønne kvinder i størrelse 42+ i løbet af et par timer, og vi kunne dermed få feedback fra kvinderne med det samme. I kraft af den indsats har vi fået blødere elastikker, bredere stroppe, flere størrelser og så videre.

Q

Hvad er det næste skridt for Moons & Junes?

A

Lige nu er vi meget fokuserede på vores nye lancering. Vi har valgt både at lancere en ny kollektion og en stor ny kampagne, som vi virkelig har lagt meget energi i. Det er et meget stort og spændende skridt for os!

Men når det hele er faldet til ro, ville det være fantastisk, hvis vi kunne lave badetøj. Det er noget, jeg har drømt om længe. Derudover skal vi også have konstrueret nogle flere størrelser. Så der er masser af tage fat på!

Q

Hvad har været den største succesoplevelse for Moons & Junes indtil videre?

A

Hmm… Det er jo fantastisk, at nogle af de store modegiganter som ELLE og VOGUE har skrevet om Moons and Junes. Det viser jo, at både kunderne og industrien er klar til et brand som vores – det er jeg helt vildt stolt af!

Q

Hvordan har I valgt modellerne, der er med i den nye kampagne? 

A

De er faktisk fundet på virkelig mange forskellige måder. En af modellerne er en barndomsveninde, en anden et familiemedlem, og tre andre var kunder, der kom forbi kontoret for at prøve undertøjet på, og dermed blev kontakten skabt.

Nogle har selv kontaktet os, og så er der en håndfuld, vi har fulgt på de sociale medier i længere tid, fordi vi var inspirerede af dem. Så det er altså en god blanding. Der er simpelthen så mange kvinder, vi bliver inspireret af, og det er derfor, vi har tyve kampagnemodeller, og ikke kun en enkelt.

 

Share This