Dove & Mindshare sætter fokus på kvindernes naturlige skønhed

En global undersøgelse foretaget af Dove har vist, at 7 ud af 10 af de adspurgte kvinder mener, at medier og reklamer sætter en urealistisk standard for skønhed. En standard som de fleste kvinder ikke kan leve op til. 

LÆS OGSÅ: Disse to kendisser har født i weekenden

Det har fået det danske mediebureau, Mindshare og Dove, til at starte en kampagne op omkring kvinders naturlige skønhed. Ideen er at kampagnen skal spredes globalt, blandt verdens fotografer og kreative, i håb om at de vil illustrere kvinders diversitet!  

Formålet med Image_Hack- kampagnen er, at få fotografer til at hacke branchen indefra, ved at uploade nuancerede billeder af kvinder i diverse fotodatabaser, og derved indirekte påvirke medierne og annoncører til at anvende disse billeder. Det betyder også, at billederne som Mindshare uploader, ikke bliver photoshoppet, men derimod portrætterer kvindernes naturlige skønhed.

Opfattelsen og portrætteringen af skønhed skal nuanceres
Mindshare har valgt Dove som samarbejdspartner på Image_Hack-kampagnen, fordi Dove i mange år har arbejdet for at nuancere portrætteringen og opfattelsen af skønhed.
 Marketing Manager Claus Mølholm hos Unilever uddyber begejstret: ”Dove har arbejdet med denne dagsorden i mange år, så vi var da heller ikke i tvivl om, at vi ønskede at støtte op omkring kampagnen, som går hånd i hånd med vores budskaber. Vi har igennem mange år arbejdet på at skabe et mere nuanceret billede af kvinder i reklamer. Vi bruger fx aldrig professionelle modeller i vores reklamer, men helt almindelige kvinder, hvor formålet er at præsentere kvinders diversitet.” 

LÆS OGSÅ: John Legend giver koncert i Danmark

Billederne nedenfor repræsenterer to danske piger i situationer, som ikke opstiller kønsstereotype roller af kvinderne, men illustrerer dem i vores nuværende og fremtidige samfund. Billederne vil blandt mange andre blive uploadet til diverse fotodatabaser og derved fremkomme ved en søgning på fx ’beautiful women’.Foto: Magnus EkstrømFoto: Magnus Ekstrøm

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet