Food&Health

Gør disse 5 ting & din krop vil elske dig

Gør disse 5 ting & din krop vil elske dig

Forskning viser, at små ændringer (og en smule sjov i hverdagen) er alt din krop behøver, for at forbedre din sundhed.

Undgå at tænke på motion, motion og motion 

Brian Wansink, Ph.d., direktør for Cornell Food and Brand Lab, forfatter til Slim by Design fortæller: ”Når jeg træner, ser jeg det som en fest og fortæller mig selv, at mange mennesker på min alder, ikke kan gøre det samme.” 

Hvis du tænker på fysisk træning som fitness, har du en tendens til, at ville belønne dig selv. Men hvis du ser din træning som noget andet, eksempelvis ”personlig tid,” vil din krop reagere bedre og du vil blive gladere. 

Brian og hans kollegaer lavede en undersøgelse, hvor to grupper af mennesker skulle ud på en gå tur. Det ene hold fik at vide, at turen var ”træning” og den anden gruppe fik at vide, at turen var for sjov og for at more sig. Den gruppe der fik at vide at meningen med gåturen var træning, spiste 35% mere dessert end den anden gruppe.

 
Spis mere mørk chokolade 

Når du føler dig træt og har en ”craving” for noget sødt, er det en god idé at række ud efter noget mørk chokolade (70% kakao). Det høje indhold af kakao, betyder nemlig mindre sukker, plus du får noget energi fra koffeinen!
 

Forkæl din hud med Vitamin C 

Brug en creme til dit ansigt som har et indhold af vitamin C, på 10 procent. Det er lige akkurat nok til, at du kan se en udvikling som forbedre din hud. Det er dog vigtigt, at produktet opbevares i en lufttæt beholder, så vitaminet ikke oxideres. Sker det, kan virkningen udeblive.

Meditation

Mange mennesker har rigtig svært ved at finde roen og tiden til, at meditere. Men det er heldigvis noget du kan lære dig selv. Start med, at fokusere på en ting som du personligt finder beroligende. Så som at være på stranden eller løbe i vandet. Begynder du at fokusere på det billede, kan det vise sig at være nemmere for dig, at meditere.

Lad din søvn komme i første række 

Har man et job, et barn og et ønske om, at være fit på samme tid, så skal man passe på med, at undervurdere vigtigheden af, at få sin søvn. Gør det til en prioritet at få mindst 7 timers søvn også selvom det betyder, at du ikke når en tur forbi træningscenteret.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *