Food&Health

Torsdagstræning: Frog kick unders & Plank press up

Facts

Ida og Christina står bag fitnesskonceptet Nordiic Hiit, som gør det overskueligt for dig at komme i form og holde formen ved lige i en travl hverdag. Nordic Hiit er for dig, som har svært ved at finde tid til at træne. De er eksperter i hjemmetræningen, og du kan vælge mellem HIIT-træning, yoga og løbetræning.

Bliv medlem af Nordic Hiit her. Du kan følge dem på instagram @NordicHiit og på Facebook.

Hos ChriChri er vi rigtig glade og stolte over at byde velkommen til Ida og Christina – også kendt som skaberne af træningsplatformen Nordic Hiit, som leverer øvelser til hjemmetræning.

Hver anden torsdag vil pigerne guide til træningsøvelser, som du kan lave hjemme i stuen, når du er ude at rejse – ja, faktisk hvor som helst. I denne uge er der fokus på lår, skuldrer og core.

(Psst.. Lige nu kan du hjemmetræne gratis hos Nordic Hiit med rabatkoden ChriChri30 – Du tilmelder dig HER)

LÆS OGSÅ: To øvelser til din hjemmetræning

Øvelse 1: Frog kick unders 

  1. Placer hænderne fladt i gulvet lige under skuldrene og stå med bred afstand mellem fødderne, og sænk enden ned mod gulvet, så du bøjer 90 grader i knæhaserne. Bøj let i benene.
  2. Kør i en glidende bevægelse det ene ben ind under modsatte arm, mens du laver et lille vip på det ben, du står på og før benet tilbage til udgangspositionen.
  3. Gør det samme med modsatte ben.

Primære muskelgrupper: Øvelsen træner hele kroppen, især lår.

Øvelse 2: Plank press up

  1. Lig i planken, så albuerne er placeret i gulvet lige under skuldrene. Underarmene peger lige frem og tæerne er i gulvet.
  2. Vip dernæst kroppen bagud, så hælene vipper bagud og løft på samme tid albuerne op fra gulvet, mens du presser den nederste del af håndfladen i gulvet.
  3. I det albuerne er løftet fra gulvet, skubber du frem med fødderne, så hælene nu er foran tæerne og kom til sidst op i strakte arme.
  4. Kom ned igen på samme måde i en glidende bevægelse.

Nemmere variation: Sæt knæene i gulvet

Primære muskelgrupper: Øvelsen træner hele kroppen, især skuldre og core.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *