Food&Health

Torsdagstræning: Øvelser til skulder, baller og lår

Info:

Nordiic Hiit, gør det overskueligt for dig at komme i form og holde formen ved lige i en travl hverdag. Nordic Hiit er for dig, som har svært ved at finde tid til at træne. Du kan vælge mellem HIIT-træning, yoga og løbetræning. Bliv medlem af Nordic Hiit her. Du kan følge dem på instagram @NordicHiit og på Facebook.

Veninderne Ida og Christina har skabt træningsplatformen Nordic Hiit, som leverer øvelser til hjemmetræning.

Hver anden torsdag vil pigerne guide til træningsøvelser, som du kan lave hjemme i stuen, når du er ude at rejse – ja, faktisk hvor som helst. I denne uge er der fokus på baller, core og de skrå mavemuskler.

Rigtig god træning!

LÆS OGSÅ: Torsdagstræning: Chair pistol squats og Side dips

Plank shoulder touches

  1. Placer hænderne under skuldrene i en planke og sørg for, at holde kroppen ret og lige.
  2. Løft din ene arm og rør med hånden må modsatte skulder. Kom tilbage til udgangspositionen og løft modsatte hånd op.
  3. Lav 12 gentagelser á 3 omgange

Nemmere variation: Lav øvelsen på knæene

Primære muskelgrupper: Full-body med fokus på skuldre

Knee jumps 

  1. Stå oprejst med benene i skulderbreddes afstand. Gå ned i knæ, mens du skyder bagdelen tilbage.
  2. Sæt af på hælene og hop op i luften mens du trækker dine knæ op mod brystkassen, og klapper dig selv på lårene.
  3. Land igen på nogle bløde knæ, så du kommer ned i en squat position.
  4. Lav så mange du kan på 50 sekunder.

Nemmere variation: Bøj let i benene og lav et lille hop i stedet

Primære muskelgrupper: Full-body med fokus på baller og lår

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *