Food&Health

Torsdagstræning: Øvelser til baller, lår og arme

Info:

Nordiic Hiit gør det overskueligt for dig at komme i form og holde formen ved lige i en travl hverdag. Du kan vælge mellem HIIT-træning, yoga og løbetræning. Bliv medlem af Nordic Hiit her. Du kan følge dem på instagram @NordicHiit og på Facebook.

Veninderne Ida og Christina har skabt træningsplatformen Nordic Hiit, som leverer øvelser til hjemmetræning.

Hver anden torsdag vil pigerne guide til træningsøvelser, som du kan lave hjemme i stuen, når du er ude at rejse – ja, faktisk hvor som helst. I denne uge er der fokus på baller, lår og triceps.

LÆS OGSÅ: Torsdagstræning: Chair pistol squats og Side dips

Rigtig god træning!

Øvelse 1: Sumo squats

  1. Stå med bred afstand mellem fødderne, så tæerne peger en smule ud til hver sin side.
  2. Gå ned i knæ, så du skyder enden tilbage, indtil lårene er parallelle med gulvet. Hav vægten på hælene og hold knæene bag tåspidserne.
  3. Spænd i ballerne mens du rejser dig til udstrakt position igen.
  4. Gentag 12 gange á 3 omgange

Primære muskelgrupper: Inderlår og baller

Øvelse 2: One leg push ups

  1. Placer hænderne under skuldrene og sæt tæerne i gulvet så kroppen er udstrakt.
  2. Løft det ene ben op i luften, og bøj ned i armene, så albuerne kører op langs siden af kroppen.
  3. Stræk armene igen og skift ben.
  4. Spænd op i hele kroppen gennem øvelsen.
  5. Lav så mange gentagelser du kan på 45 sek

Nemmere variation: Lav øvelsen på knæene

Primære muskelgrupper: Triceps

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *