Food&Health

Øvelser til mave, ben og baller

Info:

Nordiic Hiit gør det overskueligt for dig at komme i form og holde formen ved lige i en travl hverdag. Du kan vælge mellem HIIT-træning, yoga og løbetræning. Bliv medlem af Nordic Hiit her. Du kan følge dem på instagram @NordicHiit og på Facebook.

Veninderne Ida og Christina har skabt træningsplatformen Nordic Hiit, som leverer øvelser til hjemmetræning.

Hver anden uge vil pigerne guide til træningsøvelser, som du kan lave hjemme i stuen, når du er ude at rejse – ja, faktisk hvor som helst. I denne uge er der fokus på mave, ben og baller.

LÆS OGSÅ: Torsdagstræning: Øvelser til maven

Øvelse 1 – Ab Circles

  1. Læg dig udstrakt på ryggen og placer dine hænder lige under numsen, så du ligger oven på dem.
  2. Løft overkroppen og fødderne lidt over gulvet, spænd i mavemusklerne og hold lænden i gulvet.
  3. Hold benene samlet, og lav små cirkelbevægelser den samme vej i 30 sek. Skift derefter til modsatte vej i 30 sek.

Primære muskelgruppe: Mave og hoftebøjer

Nemmere variation: Bøj i benene, så knæene kommer tættere op mod overkroppen, når du laver øvelsen.

Øvelse 2 – Bear hold fire feet

  1. Stil dig på alle 4, så dine hænder er under dine skuldre og dine knæ er under dine hofter
  2. Løft dine knæ en smule over gulvet
  3. Løft skiftevis dine fødder så hurtigt du kan, mens du sørger for, at holde knæene en smule over gulvet
  4. Giv den alt hvad du har i 30 sek

Primære muskelgruppe: Full Body med fokus på ben og baller

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *