Food&Health

Torsdagstræning: Øvelser til maven

Info:

Nordiic Hiit gør det overskueligt for dig at komme i form og holde formen ved lige i en travl hverdag. Du kan vælge mellem HIIT-træning, yoga og løbetræning. Bliv medlem af Nordic Hiit her. Du kan følge dem på instagram @NordicHiit og på Facebook.

Veninderne Ida og Christina har skabt træningsplatformen Nordic Hiit, som leverer øvelser til hjemmetræning.

Hver anden torsdag vil pigerne guide til træningsøvelser, som du kan lave hjemme i stuen, når du er ude at rejse – ja, faktisk hvor som helst. I denne uge er der fokus på mave og full body.

LÆS OGSÅ: Øvelser til baller, lår og arme

  1. Lig på ryggen, så lænden er fladt i gulvet og du ikke svajer.
  2. Placer armene på gulvet langs siden. Stræk begge ben ud og løft dem en smule over gulvet.
  3. Kryds dernæst den ene fod over det andet knæ og pres lidt ned med øverste fod, for at give modstand.
  4. Hold positionen og løft det strakte ben op, så det ligger vinkelret mod overkroppen.
  5. Løft dernæst enden op fra gulvet, som ville du røre loftet med foden.
  6. Sænk derefter enden og benet i gulvet igen, og skift ben.
  7. Lav 12 gentagelser á 3 omgange

Nemmere alternativ: Lav øvelsen uden at løfte enden

Primære muskelgruppe: Mave

Plank jump 

  1. Placer hænderne under skuldrene og sæt tæerne i gulvet, så kroppen er udstrakt.
  2. Hop ud med fødderne til hver sin side og ind igen.
  3. Sørg for at holde benene strakte og spænd i ballerne, så enden forbliver nede i den vandrette position.
  4. Lav så mange du kan på 1 min, á 3 omgange

Nemmere alternativ: Træd et ben ud af gangen

Primære muskelgrupper: Fullbody, især med fokus på mave/core

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *