Start dagen med en intens berry boost smoothiebowl

Indeholder affliatelinks

Med Berry boost får du et godt bud på en kærlighedsfarvet morgenmadssmoothie med intens bærsmag. Denne kan fx spises med müsli, kokosmel og hakkede mandler på toppen. Selvom man ikke kan smage rødbeden i opskriften, er den med, da meget forskning tyder på, at det ikke kun er sundt at lade rødbeden indgå som en fast del af den daglige kost, men også fordi, at det er en billig, simpel og ikke mindst naturlig vej til at bevare et normalt blodtryk. Både hindbær og jordbær indeholder en masse gode næringsstoffer, der bl.a. nedsætter risikoen for hjertekarsygdomme og diabetes.

Ingredienser
1 lille rødbede (50 g)
1 håndfuld frosne hindbær (100 g)
1 håndfuld frosne jordbær (100 g)
1 banan
2 dl vand og evt. isterninger

Fremgangsmåde
Vask rødbeden og skræl den, hvis det er nødvendigt. En stor del af næringsstofferne findes i skrællen så behold den endelig på, hvor det er muligt. Tilføj banan og bær og blend alle ingredienser. Har du en stav til din blender, skal den i brug nu. Tænd blenderen på fuld kraft og pres ingredienser ned mod kniven. Blend til du opnår den ønskede konsistens. Ønsker du en tykkere konsistens, kan du tilføje en spsk. chiafrø, der suger 10 gange sin egen vægt.

Tip
Husk at du også kan blende bladene med fra rødbeden. Bladene indeholder masser af vitaminer – herunder K-vitamin, som er utrolig vigtig for kroppen.

 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet