Chiagrød i kokos med æble & hindbærdrys

Ingredienser

4 spsk chiafrø

½ dåse kokosmælk (ca. 2 dl)

2 dl vand

1 lille æble

frysetørret hindbær/friske bær

Det unikke og næringsrige chiafrø fra Syd- og Mellemamerika indeholder masser af kostfibre og antiinf lammatorisk omega-3. Chia udgør basen i denne lækre morgenmad sammen med kokos, toppet med æble og hindbær.

Giver 2 portioner.

Sådan gør du

Sæt chiafrøene i blød aftenen før i kokosmælk og vand, så chiafrøene er dækket. Bemærk, at de suger virkelig meget. Lad dem trække i mindst 4 timer eller natten over. Stil dem enten i køleskab eller på køkkenbordet. Juster evt. med mere vand inden servering.

Server grøden med toppings af hakket æble og frysetørret hindbær, eller friske hindbær i sæson.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

8 råd til bedre hud

Køb bogen GLØD – Sund kost, Smuk hud Af Christian Grønhøj og Morten Fenger   Indeholder reklamelinks Kost har stor betydning for hudens sundhed, og