Chiagrød i kokos med æble & hindbærdrys

Ingredienser

4 spsk chiafrø

½ dåse kokosmælk (ca. 2 dl)

2 dl vand

1 lille æble

frysetørret hindbær/friske bær

Det unikke og næringsrige chiafrø fra Syd- og Mellemamerika indeholder masser af kostfibre og antiinf lammatorisk omega-3. Chia udgør basen i denne lækre morgenmad sammen med kokos, toppet med æble og hindbær.

Giver 2 portioner.

Sådan gør du

Sæt chiafrøene i blød aftenen før i kokosmælk og vand, så chiafrøene er dækket. Bemærk, at de suger virkelig meget. Lad dem trække i mindst 4 timer eller natten over. Stil dem enten i køleskab eller på køkkenbordet. Juster evt. med mere vand inden servering.

Server grøden med toppings af hakket æble og frysetørret hindbær, eller friske hindbær i sæson.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet