Det sunde alternativ til klassikeren Fish’n’Chips

Dette er en sundere version af den klassiske ret ’fish and chips’. Jeg har brugt karse, hvilket er nemt selv at lave – også i nye, spændende varianter. Jeg kan fx godt lide karse lavet på chiafrø. Fremgangsmåden er den samme som med almindelig karse, du skifter blot karsefrø ud med chiafrø.

Til 4 personer.

Sådan gør du

Skræl knoldselleri, og skær den ud i lange strimler. Vend dem godt rundt med olie og salt, og fordel dem på en bageplade med bagepapir. Bag dem ved 225 grader i 30-35 minutter. Rør undervejs. Skær gulerødder og blomkål ud i små stykker, og blanchér dem i kogende vand i 2-3 minutter. Grøntsagerne skal stadig have bid. Dræn grøntsagerne, og skyl dem i koldt vand. Hak rødløg og syltede agurker fint, og bland dem med gulerødder og blomkål.

Rør mayonnaise, skyr, karry og gurkemeje sammen, og smag til med salt og peber. Vend dressingen sammen med grøntsagerne, og drys med karse. Skær torsken ud i mindre stykker. Slå æggene ud i en skål, og pisk dem sammen. Bland mandelmel, kokosfibermel, revet kokos, salt, peber og karse sammen i en anden skål. Vend først torskestykkerne i sammenpisket æg og dernæst i melblandingen. Steg dem 3-4 minutter på hver side. Servér de sprøde fiskestykker med fritter, remoulade og citronbåde.

LÆS OGSÅ: Sund junkfood: Snaskede og lækre opskrifter

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet