Gør forårsrent i dine madvaner med disse superfoods

Har du følt, at din krop ikke lige har gidet det samme som du? Eller har du følt dig træt og irriteret eller følt ubehag i kroppen? Så burde du prøve disse superfoods, som lover ekstra energi og varme, i denne kolde tid. Det gode ved det er, at du nemt kan få alle produkterne i dit nærmeste supermarked. Og så vil det nok overraske dig, hvor sunde og vægttabs venlige disse produkter egentlig er!

LÆS OGSÅ: Acai smoothie bowl

Artiskok
Artiskokker er den dejligste delikatesse og så er de virkelig nemme at tilberede. Det er sundt og godt at spise artiskok fordi det indeholder så mange gode fibre, som blandt andet gør, at du kan spise mindre men alligevel føle dig mæt! 

Asparges
Også kendt som en grøntsag der er rig på vitaminer og mineralsalte. De er appetitnedsættende, smager godt og så er de gode hvis du har et ønske om at tabe dig. Man kan lave så mange lækre og sunde opskrifter med asparges, det er bare om at gå i krig og være kreativ.  
Prøv eventuelt vores opskrift med brune risnudler, ramsløg, asparges og gedeost her!

Ærter
Ærter er sunde at spise, da de indeholder mange proteiner og har et lavt fedtindhold. De kommer i så mange forskellige varianter og er perfekt til både snacks og salat.
Rabarber
En rigtig forårsgrøntsag, som kan serveres som mange forskellige retter. Retter som suppe, kompot og i desserter som tærter, kager og trifli. Det er en grøntsag der har et lavt indhold af kalorier og er kendt for at have organiske forbindelser, der kan fremskynde dit stofskifte.

Laks
Der er næsten ikke dét, denne fisk ikke kan klare for dig og dit helbred! Du kan spise laks året rundt, men spisekvaliteten topper dog i månederne juni, juli og august. Denne fisk er den bedste kilde til solskinsvitaminet D, som mange af os danskere kan have mangel på! Denne fisk, der indeholder et højt indhold af omega-3, er ikke kun godt for dit humør, men kan også hjælpe til at dine muskler heler bedre og give en fortrinlig mæthed!
Prøv vores lækre opskrift med laks med frugt, oliven og romarin her!

Jordbær
Jordbær indeholder mange antioxidanter og giver dig mange c vitaminer der vil holde dig sund. De er selvfølgelig bedst om sommeren og er den lækreste erstatning, hvis den søde tand melder sig på banen!

LÆS OGSÅ: Her er hvad du bør spise for at kickstarte din morgen

Spinat
Spis dig stærk med spinat! Den grønne og fine grøntsag indeholder så mange vitaminer, proteiner og antioxidanter, som vil gøre, at du får alt den energi du har brug for. Her på redaktionen elsker vi at komme spinat i både smoothies og i salaten!

Ananas
Vi elsker ananas, da den blandt andet sikre en ordentlig fordøjelse og hjælper os med at opbygge stærke knogler. Vi anbefaler at komme ananas i smoothien, salaten eller bare som en lækker lille snack, og så er det hele reddet med ananassens forfriskende smag!

Jackfrugt
Jep, det ligner pulled pork, men er et vegansk og sundere alternativ! Denne frugt er ikke just en hyppig ingrediens i det danske køkken. Det er nationalfrugten i Bangladesh og i Danmark er det nemmest at skaffe denne frugt på dåse. Den er spækket med fibre, vitamin C, magnesium, vitamin B6 og kalium. Rødbeder
Rødbeder indeholder meget få kalorier og er rig på antioxidanter og er fuld af fibre. Prøv eventuelt at komme dem i en juicer, eller skære dem, så de kan bruges til en vegansk burger.
Du kan også blive inspireret af vores bagte beder med ost og bær her!  

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet