Food&Health

Din guide til bedre søvn

Din guide til bedre søvn

En god nats søvn er vigtigt for dig og din krop. Under søvnen optimeres din fedtforbrænding, desuden styrkes dit immunforsvar og din hormonbalance.
Vi har p
å redaktionen samlet en mini-guide til, hvordan du kommer bedst igennem nætterne med en god nattesøvn.

·  Gå i seng senest kl. 22.00.

·  Tag magnesium som kosttilskud kl. 20. Magnesium virker afslappende på dine muskler og gør derfor din søvn tungere.

·  Træning udskiller stresshormonet kortisol, hvilket vi helst skal undgå inden sengetid. Sørg derfor altid for at træne inden kl. 19.00.

·  Dæmp belysningen efter kl. 20. Det giver din krop et hint om, at solen er gået ned, og kroppen slapper derfor bedre af.

·  Lad være med at spise et stort måltid inden sengetid, da det gør, at din mave har svært ved at falde til ro.

·  Drik ikke noget med koffeinindhold efter kl. 16, da det giver uro og påvirker din søvn negativt.

Læs også: 10 gode råd til en sundere dagligdag

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *