Food&Health

Sikre tips til den slanke & sunde krop

Sikre tips til den slanke & sunde krop

Vi bliver bombarderet med gode råd, tips og tricks til at tabe sig, blive sundere samt følge nye mirakelkure. Det kan være virkelig svært at finde ud af, hvad der passer til lige dig og din krop. For din veninde, søster eller kollega har garanteret prøvet noget og syntes, at det bare var det mest fantastiske. Så prøver du det, og så virker det måske ikke helt for dig, som det gjorde for din veninde. Det har de fleste prøvet. Jeg har også. Mange gange. Og de følgende råd er faktisk det eneste, jeg ved, virker for alle. Prøv det, og mærk forskellen allerede efter et par dage.

Skær ned på, eller undvær kornprodukter.
Kornprodukter kan give en ret oppustet mave, flere tåler dem faktisk dårligt – nogle med direkte allergisk lignende reaktioner som vand i fingre og fødder og hovedpine. Kornprodukter har også stor indflydelse på et højt blodsukker, selvom det endda er fuldkorn. Du behøver ikke at undvære det resten af dit liv, men prøv at nøjes med at nyde et godt rugbrød et par gange om ugen, hvis du vil prøve at få en bedre følelse i kroppen og en fladere mave.

LÆS OGSÅ: Annes 7 bedste råd

Stop med at spise sukker
Sukker gør dig ikke kun tyk, fordi du ikke når at komme af med al den sukker, du får spist, det gør dig også mindre insulinfølsom. Insulin er det hormon, der lagrer fedt. Det har du ikke brug for, når du gerne vil være slankere og sundere. Derudover kan det give et afhængighedsproblem, da sukker får hjernen til at producere serotonin – et lykkehormon, som gør os glade og tilfredse. Så når du ikke får dit sukker-rush, kan du føle dig let nedtrykt og irritabel.

Udeluk forarbejdet mad
Det gælder fx købepålæg, færdigretter og købedressinger.
Der er faktisk tit sukker i varerne, som er skjult i navne som ”dextrose” og lignende. Derudover er der tilsætningsstoffer i, som kun forstyrrer vores fine udrensningssystem. Tilsætningsstoffer er noget, der enten får forarbejdede fødevarer til at kunne holde længere, end det naturligt ville, eller til at smage af noget bestemt. Det vil sige, at tilsætning altså er noget, der er kunstigt tilsat. 

Spis masser af grøntsager!
Grønne grøntsager mætter, indeholder sunde fibre til vores fordøjelse og flade mave, og de indeholder masser af vitaminer og mineraler, som optimerer vores helbred og dermed også en sundere og slankere krop. At spise masser af grøntsager er absolut et af de nemmeste og hurtigste metoder til at få et sundere liv på. Spis lidt mere salat, nogle flere grøntsagsstænger – så er du godt på vej.

Spis proteiner
Proteiner findes oftest i animalske fødevarer som fx oksekød, lam, kalv, kylling, kalkun, æg, fisk eller mælkeprodukter. Prøv at spise noget af det til hvert måltid.
Proteiner mætter godt, sørger for at, vores blodsukker ikke stiger for hurtigt og er byggestenene til vores muskler. Derfor er proteiner vigtige, når du gerne vil af med dit sukker samt få en slankere krop og et mere stabilt blodsukker.

Share This