Food&Health

Amalie Wichmann: Mine 5 bedste sundhedsråd og træningsrutiner

Amalie Wichmann: Mine 5 bedste sundhedsråd og træningsrutiner

På ChriChri redaktionen elskede vi at se “De 3 Wichmanns”, hvor man møder Amalie, Joachim og Adam Wichmann som lever livet i Hollywood og forsøger at opnå status og success, med deres virksomhed – FORREST & BOB. Amalie Wichmann er den lækre lillesøster til de to brødre. Hun giver os her, helt eksklusivt, sine bedste sundhedsråd og træningsrutiner, direkte importeret fra Hollywood’s stjernestøv.

________

Ligesom mine makeup- og skønhedsrutiner ændrede sig i takt med, at jeg startede som model som 15-årig, gjorde mine kostvaner det også. Jeg begyndte for alvor at gå op i, hvad jeg spiste, da jeg som 16-årig stod til en model-casting i Paris og fik at vide, at det var dejligt endelig at se en pige “with some meat on her bones”. Selvom det som sådan var positivt ment, gjorde det mig ked af det. For det første fordi mit såkaldte “meat” ikke gav mig jobbet, og så husker jeg følelsen af at være blevet ydmyget foran en masse (tyndere) piger, der ventede på deres chance.

“Jeg begyndte for alvor at gå op i, hvad jeg spiste, da jeg som 16-årig stod til en model-casting i Paris og fik at vide, at det var dejligt endelig at se en pige “with some meat on her bones”.”

Taget i betragtning af at jeg er 180 centimeter og vejede cirka 57 kilo, tænker jeg nu også tilbage på det som en absurd kommentar, men på det givne tidspunkt tog jeg det til mig, da jeg inderligt ønskede mig at booke de jobs, hvor kravene var sygeligt (pun intent) hårde.

LÆS OGSÅ: De 7 mærkeligste slankekure gennem tiden

I de efterfølgende år pressede jeg mig selv ALT for hårdt og de sjove jobs, jeg pludselig bookede, var min motivation. Selvom jeg spiste ALT for lidt, betragter jeg dog ikke mig selv have lidt af en spiseforstyrrelse. Det var for mig ikke et spørgsmål om at blive tyndere og tyndere, men om at bibeholde en bestemt vægt. Jeg vejede mig hver morgen og havde vægten rykket sig bare 100 gram den “forkerte” vej, påvirkede det resten af min dag.

Puha… Mens jeg skriver dette, går det langsomt op for mig, at den tankegang faktisk lugter lidt af én, der burde have haft hjælp. Hjælp af én, der havde kunnet forklare mig, hvordan kroppen fungerer. At det at spise så lidt, som jeg gjorde, svækkede min forbrænding, og at det at føle sult ikke mindst er skadeligt for ens organer, men også at det var ‘counter productive’ i forhold til min mission om at holde mig slank.

“Puha… Mens jeg skriver dette, går det langsomt op for mig, at den tankegang faktisk lugter lidt af én, der burde have haft hjælp.”

Heldigvis fik jeg pludselig andre ting at lægge mit fokus på – blandt andet mine brødres og mit tøjfirma, Forrest & Bob, som fik mine fremtidsdrømme til at tage en drejning. Det var pludselig ikke bydende nødvendigt for mig at stå klar, hvis modelbureauet ringede, så jeg tillod mig selv at “live a little”, så mine vaner langsomt ændrede sig, og jeg begyndte at spise mere. Ikke usundt, men mere. 

LÆS OGSÅ: 5 tips & tricks til at holde dig sund på rejsen

Desværre havde min forhenværende livsstil gjort, at min forbrænding var blevet dårlig. Jeg følte pludselig, at jeg kunne tage på af ingenting. Min krop var vant til at få så lidt og var derfor gået i “survival mode”, så uanset hvad jeg gav den mere, end jeg plejede, kunne det ses på skalaen. Selv et simpelt stykke frugt kunne gøre en forskel. Jeg stod derfor pludselig i et dilemma; jeg kunne ikke gå tilbage til altid at føle mig sulten, men jeg ønskede heller ikke at tage på. What to do?! 

LÆS VIDERE

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *