Christiane: Mine 10 bedste tips til en sundere hverdag


Slå telefonen fra. 
Sæt din telefon på flight mode om natten eller om aftenen, hvis du altid bliver bombarderet med mails og ikke kan finde ud af at lægge det fra dig.

Du vil stadig kunne bruge din telefon, men mails, sms’er og telefonopkald må vente.

Prioriter alenetid.
De fleste lever i dag meget hektiske liv, med tusindvis af gøremål, pligter og forpligtigelser. At være sammen med andre konstant holder os fra at hive i bremsen og trykke på stopknappen. Ved at være alene med dig selv giver du dig selv en mulighed for at reflektere over de ting, der gør dig til den, du er.

Lev varieret.
Sørg for ikke at blive for meget af et vanedyr. Tænk, spis, gør og prøv noget nyt en gang imellem – eller måske hver dag? Det giver glæde og energi.

LÆS OGSÅ: Intet mindre end perfekt 

Træk vejret.
Det er svært at overvurdere, hvor vigtig vores vejrtrækning er for vores krop og helbred. Prøv at lægge en hånd på maven: Når du trækker vejret ind, skal maven hæve sig; hvis den ikke gør det, skal du til at lære at trække vejret ordentligt. Afsæt tid, hvor du fokuserer på dit åndedræt. Tag fem lange, dybe vejrtrækninger hver dag. Bare ved at lave små vejrtrækningsøvelser hver dag kan du reducere stress og få mere energi.

Vær passioneret.
Uden passion kan dagene virke trivielle og formålsløse. Alle har noget, de er passionerede omkring. Det kan være en hobby, mad, arbejde, velgørenhed, at sy eller at male. Fordyb dig i dit projekt. Passionerede mennesker er de mest inspirerende at omgås. Oprigtig begejstring er smittende.

 

LÆS DE FORRIGE FEM 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet