Food&Health

Sådan gør du din træning til en succes!

Sådan gør du din træning til en succes!
Facts

Peter Liljensten

Løbecoach, personlig træner, TRX Suspension Training Course og kostvejleder.

Læs mere på Peterliljensten.dk 

Ønsker du at blive en verdensmester ud fra din træning, så du kan slå alle dine konkurrenter med success?

LÆS OGSÅ: 5 gode grunde til at træne ude – også selvom det er koldt!

Det er især vigtigt, at du ved præcis, hvad du vil, skal og hvordan du skal gøre det. Prøv at stil dig selv disse 4 spørgsmål og få verdensmester-success med din træning hele vejen.    

1.

Hvad er hovedmålet med din træning? Vil du gøre alt for, at tabe dig, komme i flyvende form, væk med mormorarmene, eller en perfekt teknik? Jo mere konkret du er, jo lettere er det at nå dit mål. Husk også at sætte dig nogle små delmål. Det gør vejen meget sjovere.  

2.

Hvor mange timer vil du bruge på din træning om ugen? Du skal være helt ærlig over for dig selv. For jeg ved, fra min egen løbetræning, at det tager tid, så HUSK det. Tid, sved, mange hårde træningstimer. Og husk, du behøver ikke at træne syv gange om ugen for at opnå en super effekt. Gør din træning effektiv på kort tid.
I starten vil du opleve store fremskridt selv med en lille indsats. Start f.eks. med at løbe på arbejde (måske bare et par gange om ugen) eller lave styrketræning udenfor eller hjemme i stuen efter, at du er kommet hjem fra jobbet.

3.

Hvilke ugedage har du tid til at træne – og hvornår på dagen passer det dig bedst? Træningsplanlægning er alfa og omega for, at du før succes med din træning. Det er alt for let at hoppe træningen over, hvis du ikke har faste træningsrutiner. Vær realistisk og læg en fremtidsplan. Hvilke dage, hvor lang tid – og hvilken træningsform. Book timer ud i fremtiden og undgå den samme træning to dage i træk, men gå efter varieret træning, så er du godt på vej.  

4.

Fokuserer du på kvalitet frem for kvantitet – eller omvendt? Hvilken type er du? Er du til hurtige løsninger eller det lange seje træk? Afhængig af dit svar er det forskelligt, hvilken træningsform du skal satse på. Styrketræning ude i naturen er godt, men vil du slanke dig NU, er personlig træning og en kostomlægning den mest optimale løsning. Det er kun dit personlige mål, der bestemmer om du vil være en verdensmester ud fra din træning, så du kan slå alle dine konkurrenter med succes. Jeg ved, at det kræver mange timers træning, at nå topper af bjerget. Så kickstart din træning i dag med succes. 

________

Læs mere om Peter og hans forløb på Peterliljensten.dk eller følg med på Instagram under navnet @peterliljensten, hashtagget #Peterliljensten eller på Facebook

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *