Food&Health

Team ChriChri Bootcamp:Uge 3

Team ChriChri Bootcamp:Uge 3

Det har for mange af os været en udfordring, og det har været hårdt at omlægge gamle vaner og gå helhjertet ind i det her træningsforløb. Vi må da også indrømme, at vi er faldet i fælden og haft “cheat days”, hvilket I også har kunnet følge med i på Instagram. Nogle gange er en burger bare det, man har brug for…Så er vi i fuld gang med den 3. uge af vores bootcamp. Selv om det har været hårdt at starte op, er tiden alligevel gået stærkt. Vi har gudskelov kunnet støtte hinanden hele vejen. Nu da de første uger er gået, kan vi for alvor mærke forskel både på vores kondition og på vores styrke. Selv om vi hovedsagligt har haft fokus på styrketræning – for at blive mere fit at se på – er vi også blevet pisket op og ned af samtlige trapper på Østerbro Stadion.

Til gengæld har vi hanket op i hinanden og er hurtigt kommet tilbage på sporet, hvis en weekend har været særlig hård, eller hvis vi ikke har haft tid til at følge træningsprogrammet slavisk. Peter har samtidig været sød og opmuntrende, hvilket har givet os lyst til at gøre os ekstra umage.

Som sagt kan vi på nuværende tidspunkt mærke forskel, når vi træner og også bagefter – det er skønt! Vi ville lyve, hvis vi påstod, at vi var sportsfolk, da vi startede for 3 uger siden, men vi føler, at vi er nået langt i vores proces. Det har krævet blod, sved og tårer, og efter flere træningsessions har det været umuligt for os at række ud efter vores mobiltelefoner uden at føle smerte i samtlige muskler!
Disse smerter er imidlertid helt væk nu – eller mindre… Vi kan yde mere, når vi træner, og armmuskler begynder efterhånden at kunne anes 😉
Gennem hele denne bootcamp, har det været vigtigt for os, at vi har kunnet opretholde et helt almindeligt og socialt liv. Vi er på redaktionen en blanding af singler, kvinder i forhold og kvinder med familie, og derfor går det altså ikke, hvis man ikke må leve af andet end salatblade i en hel måned. Derudover er vi på redaktionen ikke fans af deciderede slankekure, da vi ikke mener, at det er vejen frem til et sundt og afslappet forhold til mad. Vi elsker mad, og vi elsker alt det sociale, der hører til. Derfor har vi forsøgt at undgå alt det ”dårlige sukker” – her snakker vi Matador Mix’, romkugler og lignende – men har i stedet valgt alternativer såsom daddelkugler og No-Nonsens kage.

SE OPSKRIFTERNE HER:

Lakrids-daddelkugler

No Nonsenskage

Disse sundere alternativ har hjulpet til at forløbet har været mere overskueligt for os, og tro det eller ej – vi kan mærke, at vi ikke længere bliver sukkertrængende på samme måde, som vi gjorde inden bootcamp’en. Tidligere var vi simpelthen NØDT TIL at liste i Fakta og købe chokolade og sodavand, så snart klokken havde passeret 14:00, men nu har vi langt mere energi, og lysten til at snacke er blevet væsentligt mindre!

Overordnet har det altså indtil videre været en god og overkommelig periode med træning. På dage hvor tiden har været knap, har vi kunnet gennemføre vores skræddersyede program på under 30 minutter, hvilket har været helt perfekt, når dagene på kontoret har været lange.
Ligeledes har vi haft rigtig meget glæde af hinanden, og træningen er blevet til en social og hyggelig beskæftigelse, som vi nyder at udføre sammen. Vi kan helt sikkert anbefale at gå sammen nogle stykker og hyre en personlig træner, da det at forpligte sig ofte er alfa og omega, når det kommer til at få lettet røven og komme i gang for at sige det, som det er. Kunne I tænker jer at få Peter til at lave et program til jeres venindegruppe, mødregruppe, arbejdsplads eller lignende, kan I læse meget mere lige her.

 

Er du ligesom os hoppet i træningstøjet og i fuld gang med din egen personlige bootcamp, kan du dele dine træningsbilleder med os på Instagram med hashtagget #chrichribootcamp. 

We are in it together!

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *