Food&Health

ChriChri Bootcamp: Uge 1

ChriChri Bootcamp: Uge 1

NU er vi i gang! I forgårs var det mandag, men det var samtidig også dagen, hvor Team ChriChri tog de første spæde skridt imod, hvad der forhåbentligt bliver en sundere livsstil. Den næste måneds tid vil vi to gange om ugen træne med Peter Liljensten, som er professionel personlig træner og løbecoach. Der vil udelukkende være fokus på styrke- og stabilitetstræning, og så har vi også fået en kostplan, som Peter forventer, at vi følger til punkt og prikke…. Lad os nu se, om det kommer til at ske 😉

______

De 9 retningslinjerne for den næste måned er som følger:

1. Ingen junkfood

2. Intet korn

3. Spring aldrig et måltid over

4. Spis lige efter træning

5. Drik masser af vand

6. Ingen alkohol

7. Intet forarbejdet sukker

8. Ingen kaffe

9. Gå tidligt i seng

______

Vi krydser fingre for, at vi ikke falder i!

Som det kan ses på billedet ovenfor, er vi klædt på til kamp i vores skønne træningstøj fra Kari Traa, og vi er i hvert fald ikke svære at overse, når vi sådan er klædt i pink fra top til tå. Alle ved, at det er vigtigt at have udstyret i orden, inden man starter på et nyt træningsprogram, så vi har selvfølgelig lavet en guide med vores work-out wear: ChriChri Bootcamp: Det ultimative trænings-outfit

Planen for denne bootcamp er, at vi skal træne 5 gange om ugen: To gange om ugen træner vi udendørs sammen med Peter på Østerbro Stadion, mens vi de andre tre dage træner selvstændigt efter den plan, som Peter har udarbejdet specielt til Team ChriChri. Målet for de kommende 4 uger er at få nedsat vores samlede fedtprocent og få fornyet energi/overskud i hverdagen. For at kunne observere de fremskridt vi (forhåbentligt) vil gøre, har vi forud for vores første træning i mandags fået målt vores fedtprocent hver især, og vi er blevet vejet. Efter det var Peter meget klar i mælet om, at vi på redaktionen trænger til at blive både trimmet og strammet op, så han er MEGA engageret og entusiastisk omkring denne bootcamp!

Men hvem er ham Peter?

Peter er som tidligere nævnt professionel personlig træner og løbecoach, og han har mere end 10 års erfaring inden for sit felt. Hans mål for sine klienter er at få inkorporeret nogle gode vaner i hverdagen, som er til at holde, og han tror på, at man ved at fokusere på den rette kost og træning kan nå rigtig langt i forhold til både at kunne se en forskel rent fysisk, men at man også psykisk vil kunne mærke en forskel og have mere energi i hverdagen. Peter er en energibombe uden lige og god til at presse én til at yde lidt mere, end man troede, man umiddelbart kunne – og det gjorde han da også, da Team ChriChri mødte op på Østerbro Stadion. I kan læse mere om Peter lige her.

Til vores allerførste træning gjaldt det om, at vi skulle presse os selv til det yderste i alle de styrke- og stabilitetsøvelser, Peter kastede os ud i. Planken, broen, biceps- og tricepsøvelser, rygøvelser…you name it. Vi var igennem det hele! Niveaumæssigt ligger vi meget forskelligt, og det viste sig hurtigt, at nogle er stærke i benene, mens andre har styrken siddende i armene. I dag på kontoret har vi da også ømmet os en smule. Vi har åbenbart muskler steder, vi ikke anede… Tanken om, hvorvidt de næste 4 uger kommer til at byde på så ømme lår og spaghetti-arme, har strejfet os alle, men vi er fast besluttede på, at vi VIL se resultater til slut, og vi GLÆDER os til at fortsætte ad den gode sti, Peter sporer os ind på. 

980109_10154165259114198_4133449154661506870_o.jpg

 

 

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *