Boost din fedtforbrænding!

Facts


Chloe Bjoerk

Chloe er en holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen!

@chloebjoerk

www.currame.com

Gem

Er dette dig?

√ Oplever du yoyo-vægt?

√ Har du ekstra fedt på sidebenene som bare ikke vil rykke sig, ligemeget hvad du gør?

√ Har du ofte cravings du ikke kan styre?

√ Har du svært ved at mærke mæt- og/eller sultfornemmelse

√ Har du hævelser i ansigtet, på hænder, ben, ankler eller fødder? (ødemer)

√ Bliver du meget øm efter træning, og faktisk føler dig mere drænet end før træning? 

Hvis du er stoppet med at spise stivelse, har et minimalt indtag af sukker og dyrker sport jævnlig, så kan der være 2 grunde til at du stadig har svært ved at tabe dig!

Nummer 1

Det ene kan handle om din fedtomsætning. For at omdanne til energi, skal vi have fedt på lager i vores krop. For at laver energi kræver det at du kan omdanne fedtet til energi, og at du tilføjer gode fedtstoffer til dig krop!

For at din fedt forbrænding virker optimalt, kræver det at du har nok L-carnitine og B2 (riboflavin) i din krop!


Symptomer på ubalance i din fedtomsætning:

–    Periodisk svaghed

–    Kronisk træthed (følelsen af at være træt ind til knoglerne)

–    Svimmelhed

–    Svær ved at tabe sig

–    Svært ved at mærke sult og/eller mæthedsfornemmelse

–    Overvægt


Dette kan du gøre:

Det er vigtigt at du får nok B2 (riboflavin) 100 mg dagligt, magnesium, B3 (niacin, C-vitamin og L-lysin (1 gr. dagligt) samt L-carnitine (2 gr. dagligt) for at holde din fedtforbrænding i topform, skabe energi og overskud. 

Nummer 2

For at vores kulhydratomsætning virker optimal kræver det, at vi har glucose tilstede i kroppen. Her er det vigtigt at du har fokus på de kulhydrater, du finder i grøntsager og ikke i stivelse, da der er alt for meget glukose i både stivelse og sukker, og dette giver kun belastninger til din krop!

Symptomer på ubalance i din kulhydratomsætning:

–    Træthed

–    Kolde hænder eller fødder

–    Kvalme og/eller smerte i tarmene

–    Ustabilt blodsukker

–    Kronisk træthed

–    Cravinings

–    Ødemer

–    Yo-yo vægt


Dette kan du gøre:

Det er vigtigt at du får nok B1 (thiamine) 100 mg dagligt, samt en god B-complex, 100 mg alpha lipion acid, Q10 60 mg, Biotin 1000 mg, Krom og vanadium samt L-carnitine (2 gr. dagligt). 

L-carnetine er en aminosyrer der er med til at omdanne fedt til muskler i din krop og alpha lipion acid er med til at omdanne glucose til energi i din krop.

Den eneste bivirkning der er ved L-Carnitine er at du får mere energi og sover mindre. L-Carnitine giver energi til musklerne ved at sørge for fedtforbrænding i cellerne. Derfor er L-carnitine perfekt til dig der ønsker at reducere mængden af kropsfedt og øge din muskelmasse.

Det som gør alpha lipion acid så unik er at den er både vand og fedt opløselig og kan altså kan fungere som antioxidant over alt i kroppen i modsætning til f.eks C-vitamin, der kun arbejder i vand eller E vitamin der kun arbejder i fedtvæv. Dette betyder at den også er en beskytter, så du ikke harsker dit fedt og bekæmper din oxidation i din krop. 

Fang Chloe på Facebook HER og HER samt på Instagram under navnet @Chloebjoerk.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet