Food&Health

Har du svært ved at tabe dig?

Har du svært ved at tabe dig?
Facts


Chloe Bjoerk

Chloe er en holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen!

@chloebjoerk

www.currame.com

 

√ Har du svært ved at tabe dig?

√ Går din vægt op og ned?

√ Kæmper du med at smide de sidste par kilo?

√ Har du for højt BMI-tal?

Lad mig give dig nogle gode råd, så du måske kan nå det mål, du ønsker! 

Egentlig tror jeg ikke personligt på slankekurer, da det for mig altid handler om viden omkring det, vi putter i vores mund. Hvis du har styr på det, ja så skal vi kigge på hvordan din fedt- og kulhydrat omsætning har det.

Så mit første råd til dig i dag er virkelig, at begynde at få forståelsen for din mad og vælge det til, der fungere bedst for dig og som samtidig er sundt.
Som det ser ud i dag, spiser vi enormt meget energi på en meget lille overflade. For at give dig et godt eksempel, så er der samme energiindhold i et broccolihoved, som der er i en skive rugbrød. Det tager bare meget længere tid at tykke sig igennem et broccolihoved.

LÆS OGSÅ: Træt af appelsinhud? Sådan slipper du af med den!

Altså du kan hurtig spise dig til mange kalorier på kort tid, som ikke gør dig mæt eller indeholder næringsstoffer, som din krop har brug for.

Hvis din metabolisme er gået i stå, så skal vi skubbe den i gang, og det kan du ved at spise 5-6 gange om dagen, gerne hver 2-3 time. Det er vigtigt, du ikke spiser, til du er mæt, da du der overskrider dine kropsbehov. Tænk derimod at din krop skal have noget at arbejde med. Så spis blot til du ikke er sulten mere.
Ved at spise så mange gange om dagen sikrer du også, at du ikke hopper i sukkerskålen om eftermiddagen, da kroppen er i plus. Du sikrer et stabilt blodsukker, og derved skaber du også mere energi og overskud igennem dagen.

Her er mit bud på hvordan din dag kunne se ud

Morgen:
Start med at drikke et stort glas vand, lige når du er vågnet med en halv økologisk citron i. Det booster din metabolisme og pH-værdi, og slår de svampe ihjel, som du måske har dannet gennem natten i din tarmkanal.

Spis morgenmad max en time efter, du er vågnet bestående af f.eks. curramebrød, et blødkogt æg, en tomat og en gulerød. Du kan få idéer til sunde og lette opskriver i min e-bog her.

Formiddagssnack:
Spis en kyllingefrikadelle og en gulerød.

LÆS OGSÅ: Hjælp din krop ud af din allergi – sådan gør du

Frokost:
En lækker salat med dit yndlingskød, f.eks. okse, samt en lækker oliedressing til.

Eftermiddag:
Spis gerne en Raw Bite protein bar eller et æble med en håndfuld mandler til.

Aftensmad:
Bolognese ovenpå revet squash og toppes aioli

Aftensnack:
Det kunne være en vanilje creme lavet af 1 banan og det trykke fra en dåse med kokosmælk, blandet med vaniljepulver (blend det sammen i din blender) overhældt med dine yndlings bær samt lidt hakket 80 % chokolade.

For at sætte ekstra gang i din fedtforbrænding, så er det en god ide at tage 2×2 gr. L-Glutamine, 2 gr. L-Carnitine, 500 mg. Alpha Lipion Acid og 100 mg. Q10, samt 2×1,5 gr. c-vitamin (ikke depot) dagligt.

Carnitine giver energi til musklerne ved at sørge for fedtforbrænding i cellerne og derved indgår den i fedtomsætning i din krop. omdanne fedt til muskler i din krop. Alpha lipion acid er med til at omdanne glucose til energi i din krop og derfor også en vigtig aminosyrer på vejen til dit mål!

Du kan se mere fra Chloe på InstagramFacebook eller Currame.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *