Slik eller rundstykker – Hvad skal jeg vælge?

Facts


Tina Lykkegaard

Under uddannelse til holistisk hudterapeut. Freelance sundheds- og skønhedsskribent. Se mere til Tina på @tinalykkegaard eller på hendes website Tinalykkegaard.dk

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Tina Lykkegaard er under uddannelse til holistisk hudterapeut. Hun er uddannet materialist samt handelsøkonom og har taget kurser inden for akupressur, zoneterapi, kost og ernæring. Herudover har hun været i skønhedsbranchen de sidste 8 år.

_________

Det kan være svært at bryde sine vaner og specielt, hvis det allerede fra start er helt uoverskueligt. Sommetider kan livsstilsændringer gå hen og stresse en mere end det gavner, så hvordan får du lige startet på en positiv måde? 

LÆS OGSÅ: Hudproblemer? Måske er det inflammation

Jeg anbefaler rigtig ofte at prioritere, for HVIS jeg fortæller mine søde kunder, at de SKAL droppe sukker, hvedemel, komælk, alkohol og kaffe/koffein, junkfood, sodavand (som kan forårsage hudproblemer) kan det være næsten umuligt bare at komme i gang, hvilket jo ikke er meningen.

Vi er alle forskellige og ønsker også ændringer på forskellige måder, så måske skal det for dig være helt striks og firkantet for, at du kan gå all-in og så er det jo selvfølgelig også tilladt. Det bare rigtig vigtigt lige at stoppe op og lytte til kroppen. Det må derfor ikke stresse dig, at skulle tilføje en masse nærende grøntsager og undgå bestemte fødevare meget striks. Så vil kroppen være i kamp/flugt tilstand og så kan kroppen ikke tage imod alle de gode næringsstoffer, som du faktisk giver den. Den onde cirkel starter så for alvor, hvis du presser dig selv endnu hårdere og har dårlige tanker omkring dig selv (og din huds udseende) som så også vil stresse kroppen endnu mere. 

LÆS OGSÅ: 5 ting du troede var sundt

Forleden havde jeg et eksempel, hvor en skøn kunde bare elskede et rundstykke til sin morgenmad og kunne ikke undvære slik om aftenen, men hvor vi så aftalte, at hun skulle prioritere. Hvad ville hun helst have? Rundstykket om morgenen eller en lille skål slik om aftenen? Så ville hun klart helst undvære rundstykket om morgenen. Så sneg jeg selvfølgelig gode sunde alternativer ind, som morgenmad i stedet. Her blev en god grøntsags smoothie godkendt.  

Tænk lige engang, det er så små 30 rundstykker på en måned hun prioriterer fra til fordel for en lækker grøntsags smoothie, men hun får stadig en lille skål slik. Så kan det være, at vi næste gang prioriterer slikskålen fra til fordel for et stykke mørkchokolade osv osv. Kan du se formålet?  

Måske kan du bruge overstående eksempel på dig selv og ellers synes du måske det er alt for vattet, bare husk at gøre det, der gavner dig og din huds udseende – uden stress og “jeg burde” sætninger. 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet