Trænger du til ny energi i din træning?

Facts

3 tips til at sætte gang i din motion

1. Gør dig selv den tjeneste at finde ud af, hvordan du når at få trænet i den kommende uge. Find ud af, hvad der virker bedst for dig.

2. Det er ikke nok at aftale træningen med dig selv – få det skrevet ned i din kalender.

3. Varierer din træning, så du ikke kører træt i det. 

Rigtig mange af os kan have svært ved at finde motivationen til at få trænet i en travl og hektisk hverdag med job, børn, madlavning, lektier og meget andet. Vi har samlet nogle tips til at hjælpe dig på vej til at få trænet alligevel, da det er godt for både krop og sjæl. Om du er erfaren eller aldrig har trænet, så kan du finde hjælp her, hvor vi guider dig med tips og tricks til at kickstarte din motivation og træning i enhver prisklasse.

LÆS OGSÅ: Boost din fedtforbrænding!

7 MINUTE WORKOUT: MAKSIMAL TRÆNING PÅ DEN HALVE TID

Hvad er det: 7 minute workout er appen, der giver dig 12 øvelser, som hver skal laves i 30 sekunder. Mellem hver øvelse kan du med god samvittighed holde 10 sekunders pause, så du er klar til den næste øvelse.

Fordele: Fordelen ved denne træning er, at den kun tager 7 minutter, og at øvelserne er enkle, ikke kræver udstyr og kan udføres hvor som helst. Din træning er hverken besværlig eller tidskrævende, og appen koster kun 25 kr.

Ulemper: Det kræver, at du har disciplin, og at du presser dig selv, så du får den maksimale effekt ud af din træning. De 12 øvelser er heller ikke skræddersyet til dig og dine specifikke behov, så der kan gå længere tid, inden du ser nogle synlige resultater. 

 

FIT METODEN: NYE UDFORDRINGER OG FLOT FIGUR 

Hvad er det: Træningsmetoden FIT er opfundet af Anne Bech. Træningen er en kombination af forskellige genrer, hvor hun tager udgangspunkt i de bedste og mest effektive øvelser inden for styrketræning, gymnastik, aerobic, yoga, pilates, løb og rask gang. Anne har udgivet flere bøger, og i sin ”FIT på 100 dage” giver hun dig en guide til både din træning og din kost. Du får dag-for-dag træningsprogrammer og ugeplaner for dine måltider, som du kan bruge til dit 100 dages træningsforløb og efterfølgende. 

Fordele: Uanset hvor du er henne, så kan du altid træne, for det eneste du skal bruge, er dig selv og dine løbesko. Med Anne Bechs bøger kan du skabe din egen personlige træning for omkring 249 kr. 

Ulempe: Træningen og kosten er ikke skræddersyet til dig, så det kan tage længere tid, før du kan se resultater.

 

CRAMERS TEAMTRÆNING: EFFEKTIV TRÆNING & TEAM SPIRIT 

Hvad er det: Cramers Teamtræning er et træningskoncept, hvor du træner på et hold med 4-6 deltagere i henholdsvis 3 eller 6 måneder. 
Du vælger selv, om du ønsker ét eller to træningspas pr. uge. Under hele dit forløb får du individuel vejledning hos personlig træner Marie Louise Cramer, som bl.a. hjælper dig til at fastsætte mål, vejlede dig indenfor kost samt fastholde din motivation. 

Fordele: Du træner på et lille, lukket hold i et privat træningsstudie på Studiestræde i København. Træningen har fokus på at forbedre din teknik og kondition, øge din styrke – og desuden er du garanteret sved på panden og teamspirit. Derudover er prisen væsentligt lavere end ved personlig træning, dvs. der er også en del penge at spare. Prisen er fra 300 kr. pr. træning.

Ulempe: I modsætning til personlig træning bestemmer du ikke selv, hvornår du ønsker at træne, da teamtræning ligger på faste dage og tider. 

LÆS OGSÅ: Har du svært ved at tabe dig?

TRACKS: DIN SMUTVEJ TIL AT BLIVE EN GOD LØBER 

Hvad er det: Tracks er en løbeklub, der samles til en ugentlige fællestræning. I løbeklubben er der plads til alle, uanset om du er førstegangløber, der altid har haft en drøm om at nå de 5 km, eller du er erfaren løber, der gerne vil rykke dine grænser. Hos Tracks bliver din løbetur mere spændende, da du har mulighed for at konkurrere på tider og differentiere ruterne rundt på byens asfalt og grønne områder.

Fordele: Der er masser af fordele ved at være med i en løbeklub. Du får masser af frisk luft, som gør dig glad, og du bliver en del af et skønt fællesskab. Den ugentlige træning koster ikke noget, så det er bare med at komme af sted. 

Ulempe: Løbetræningen er tidsbestemt, så det kræver, at du er fleksibel. Der løbes kun en gang om ugen, hvilket for nogen ikke er nok træning. 

 

HOLDTRÆNING I FITNESS: SKRU HELT OP FOR DIN TRÆNINGSGLÆDE SAMMEN MED ANDRE

Hvad er det: I landets fitnesscentre har de utallige spændende og varierede holdtræninger på forskellige niveauer. Træningen varierer mellem kondition, forbrænding, styrke, opstramning eller balance i krop og sind. Hvis du har svært ved at træne selv, så er holdtræning et godt sted for dig, som gerne vil træne sammen med andre. Du kan presse dig selv og komme i godt humør. 

Fordele: Der tilbydes forskellige hold og niveauer, så du bestemmer selv, hvad du skal træne, og på hvilket niveau det skal være. Der skal nok være et hold, som vil passe til dig. Det er fleksibelt at træne, for fitnesscentrene tilbyder holdtræninger både til de morgenfriske, i løbet af dagen, efter arbejde, og om aftenen. 

Ulempe: Holdtræning er ikke skræddersyet til dig, og træneren har ikke altid tid til at opfylde dine personlige behov. Det kræver derfor, at du selv kan finde ud af at presse dig selv, for at du kan skabe resultater og få det fulde udbytte af din træning. Prisen for et medlemskab kommer an på, hvilket center du vælger at træne i.

 

PERSONLIG TRÆNING HOS LOTTE ARNDAHL: MAKSIMAL TRÆNING TIL DINE INDIVIDUELLE BEHOV 

Hvad er det: Lotte Arndahl er personlig træner, der sætter fuldt fokus på dit behov og din målsætning. Hun skræddersyr et program, som er 100 % individuelt tilpasset dine behov. 
Det er en investering at have en personlig træner, hvor alt er one to one, og hvor der kun er fokus på dine mål. Til din første træning får du en analyse af din krop, og I tager en snak om, hvad du gerne vil fokusere på, og hvad analysen af din krop viser. 

Fordele: Din træning er skræddersyet præcis til dig for at nå dine mål. Du træner i luksusomgivelser, og der vil ikke være andre til stede under træningen end dig og Lotte. 

Ulempe: Det koster 1.800 kr. for en træning. 

____

”FIT på 100 dage”, 249,95 kr.  

Kan indeholde affiliate links. 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet