5 fødevarer der holder dig mæt i længere tid

Føler du dig sulten allerede en time efter morgenmaden? Så spiser du muligvis det forkerte. Der er nemlig stor forskel på, om du spiser et stykke toastbrød eller en portion havregrød til morgenmad. Vi har derfor taget et kig på hvilke fødevarer, der holder dig mæt i længere tid. Se listen nedenfor.

Bønner
Bønner er spækket med proteiner, fibre og vand, som er med til at holde dig mæt i længere tid. De er med til at stabilisere blodsukkeret, og gør dig mindre sulten i løbet af dagen. Brug bønnerne i din salat, en suppe eller som erstatning for kød. 

LÆS OGSÅ: Sådan får du mere glæde i dit liv 

Vand
Ved at drikke et til to glas vand inden et måltid, vil du ikke kun føle dig mæt i længere tid, du vil også komme til at spise mindre – total win, win!

Havregrød
Fuldkorn som havregryn, brune ris og quinoa er fyldt med opløselige fibre, som sinker fordøjelsen og holder dig mæt i længere tid. Fuldkorn fylder også mere i maven, så der skal ikke meget til, før at du føler dig mæt. Spis en portion havegrød til morgenmad i stedet for den sædvanlige sukkerfyldte mysli.

LÆS OGSÅ: Grød – sødt, blødt & rart

Pære
En pære indeholder faktisk flere fibre end et æble, og så er de desuden fyldt med vand, hvilket er med til at holde dit mæt. Spis en pære som en snack i løbet af dagen.

Supper
Undersøgelser har vist at du føler dig hurtigere mæt, når du spiser suppe, da supper mest består af væske. Hold dig til klare supper, da indeholdet af fedt og kalorier ofte er lavere. Hvis du vil øge fiberindholdet i dine supper, kan du tilføje grøntsager, bønner eller fuldkorn.

Kilde: Popsugar.com/ Womansday.com

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet