Lider du ofte af hovedpine eller migræne?

Facts

Chloe Bjoerk
Spirituel Health Mentor

Chloe er en holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen!

@chloebjoerk 

www.currame.com

Rigtig mange lider af hovedpine. Faktisk viser en undersøgelse, at ca. 78 procent af befolkningen har eller har haft spændingshovedpine, hvor ca. 169.000 danskere lider af kronisk hovedpine.

LÆS OGSÅ: Lider du af angst eller depression?

“Antallet af hovedpinetilfælde er steget med 30 procent over de sidste 12 år” fortæller professor og overlæge Rigmor Højland Jensen.

Der kan være mange grunde til, at du lider af hovedpine eller migræne.
I mit daglige arbejde ser jeg tydelige sammenhænge imellem hovedpine, stressniveau og livsstil. Jo mere du syrer til i kroppen, jo større chance har du for at udvikle hovedpine/migræne.

Det betyder også, at jo mere syreholdig mad, såsom stivelse, sukker, kaffe, raffineret kulhydrater og ødelagt olie, du spiser, jo flere problemer kan du opleve. Derudover fungerer negative tanker, inaktivitet og stress også som syre i din krop!

Slip syreren i dit liv = slip migrænen/hovedpinen i dit liv!

Jo mere basisk du spiser, jo mere rent vand du drikker, jo mindre stresset du er og jo mere aktivitet og frisk luft du får, jo mere velvære vil du føle i din krop! Ja, det kan sågar være betinget af hvilke byggemateriale du omgiver dig med I din bopæl.

Jeg ved, at du ved det, men hvordan kan det så være så svært at stoppe den onde cirkel?

Ofte har du nogle vaner, som er helt indgroede fra barnsben af som gør, at din krop føler sig allermest tryg ved at gøre hver dag – også selvom det måske ikke gavner dig! 

Hvis du pt. spiser stivelse og sukker, ja, så er der en del af dig, der er en lille smule afhængig af det, hvorfor det kan være svært at slippe fra den ene dag til den anden. Lad mig spørge dig om noget: “Er du lige så afhængig af din gulerod, som du er af din kaffe, dit stykke brød eller din lakrids?”

Du skal stoppe den onde cirkel og istedet for fylde din krop med det, den har brug for! Derved kan du få det overskud, der skal til for at stoppe den onde cirkel!

Fyld på med gode byggesten og stop den onde cirkel!

Det er super vigtigt, at du kigger på din daglige kost for at bryde den onde cirkel. Din kost er din daglige medicin, og derfor kan/vil nogle af dine svar ligge her. Undgå så vidt muligt korn og sukker, da dette kan give dig flere hovedpiner.  Download en gratis e-bog her og få gode ideer til, hvordan du kan støtte din krop og komme hovedpinen/migrænen til livs!

OBS! Når du stopper med at spise korn og sukker, får du ofte abstinenser (det er det hele værd), det tager ca. 4 dage at komme over, så hold ud! 🙂 

Du kan også vælge at investere i en organix test, hvor du får testet hele dit system og derigennem kan få svar på, hvor dine kropslige ubalancer ligger, og derved få en komplet behandlingsplan til at forebygge og undgå fremtidige migræner og hovedpiner.

Hvad kan hjælpe mig?

  • Antioxidanter og god omega-3 kan hjælpe dig med at udrense stressen i din krop, og derved støtte dit system. Antioxidanter finder du i b.la.: grøn te, gurkemeje, hvidløg, resveratrol (udtræk fra druen i vin), broccoli, og bær.
  • Ingefær, kamille og pebermynte som te, kan hjælpe dig hvis hovedpinen er kommet.
  • Magnesium kan være en god hjælp til at skabe ro.

LÆS OGSÅ: 7 fordele ved at drikke et glas vand om morgenen som det første

  • L-Glutamine kan være lettende at tage og kan tage toppen af dine cravings.
  • Få masser af vand dagligt, gerne over 2 liter – super vigtigt!
  • Bevægelse sætter gang i vores metabolisme og udrensning (sved), derfor kan det være super vigtigt.

Du kan se mere fra Chloe på Instagram, Facebook eller Currame.

Kilde: netdoktor.dk

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet