Food&Health

Det skal du indtage i stedet for hovedpinepiller

Det skal du indtage i stedet for hovedpinepiller
Facts

Chloe Bjoerk
Spirituel Health Mentor

Chloe er en holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen!

@chloebjoerk 

www.currame.com

De fleste spiser en hovedpinepille eller to, hvis de oplever hovedpine eller anden form for smerte. Men kan man bare det, uden det har en bivirkning eller negativ effekt på ens krop og liv?

LÆS OGSÅ: Lider du ofte af hovedpine eller migræne?

Rigmor Højland Jensen skriver i sin artikel på netdoktor.dk, at mellem 1-2 %, altså 50.000-100.000 patienter har hovedpine på grund af deres hovedpinemedicin! 

Så selvfølgelig har det en indvirkning på dig!

Flere og flere mennesker tager sygedage pga. migræneanfald, mange bruger kraftige medicinpræparater for at stoppe eller minimere anfald, som desværre har en masse unødvendige bivirkninger.

Hvad kan du så gøre for at formindske din hovedpine eller komme den til livs? 

Din krop er biologisk produceret, og derfor skal du også støtte den med biologi. Det hjælper ikke, at dine byggematerialer kommer fra et samlebræt. Din krop ønsker real food, som den selv kan nedbryde.

Mit første råd er, at du begynder at kigge på din base og tage ansvar…
Hvad er det du kræver af din krop? Får den de nødvendige byggematerialer den har behov for, for at virke optimalt?

Her tænker jeg på:

    • Mere end 2 liter vand om dagen.
    • Masser af frisk luft.
    • Bevægelse i min. 30 minutter om dagen.
    • Masser af grøntsager i din kost.
    • Proteinholdig kost.
    • Gode fedtstoffer.

Hvad skal du gøre når udbruddet står på?

        • Basilikum og neroli som æterisk olie kan være beroligende og lettende, hav det evt i dit hus som en duftolie.
        • Magnesium kan være en god hjælp, da det er beroligende og krampeløsende, bad i epson salt, smør magnesium på din krop eller tag magnesium som tilskud dagligt.
           
          • L-Glutamine kan være lettende på smerterne.
          • Få masser af vand dagligt, gerne over 2 liter – super vigtigt!

LÆS OGSÅ: Lider du af angst eller depression?

At udlede affaldstoffer er mere relevant for dig, og det er noget, du skal gøre som forebyggende imod hovedpine/migræne.

Din kost er din daglige medicin, og derfor kan nogle af dine svar ligge her. Download vores gratis e-bog her og få gode ideer til, hvordan du kan støtte din krop bedst muligt via dine fødevarer.

Undgå for mange spændinger i din krop,  og få jævnligt massage for at løsne de spændinger der opstår.

Lav en mikstur af (købes i dråbeform): 

            • Chamomilla comp. (krampeløsnende).
            • Magnesium phos. D6 (smertestillende, krampeløsnende).
            • Belladonna D12, D30 (beroligende).
            • Traumeel dråber fra Heel – (healende, beroligende og godt for immunforsvar).

Du kan se mere fra Chloe på InstagramFacebook eller Currame.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *