Lider du af angst eller depression?

Facts

Chloe Bjoerk
Spirituel Health Mentor

Chloe er en holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen!

@chloebjoerk 

www.currame.com

Lider du af depression, angst eller føler du dig bare trist? Rigtige mange i Danmark lider af depression, faktisk siger man, at 500.000 danskere bliver ramt af en svær depression i løbet af deres liv.

LÆS OGSÅ: Oplever du PMS?

WHO, Verdens Sundhedsorganisation, siger, at depression i 2030 vil være den primære årsag til arbejdsløshed. Derfor tænker jeg, at du måske faktisk også derhjemme kender til at være nedtrykt, trist og måske har eller lider af en depression? 

Der kan være mange årsager til, at du føler dig deprimeret! Ofte kan det handle om oplevelser og chok i livet, eller det kan have noget at gøre med din genetik, din livsstil, dit valg af fødevareindtagelse, inaktivitet og byggematerialer i din krop.

Når jeg får personer med svær depression i behandling, som måske også er på kemisk medicin, så kan jeg godt vælge at bede dem om at tage en aminosyretest inden jeg konsulterer dem. Det gør jeg, da jeg ved, at de fleste af mine klienter har prøvet meget, før de kommer til mig. De har talt tingene igennem, og de har arbejdet med dem selv!

Jeg griber det lidt anderledes an!

I min optik handler det om et fysisk mangel i deres krop, som gør, at de har svært ved at rejse sig og ikke få tilbagefald. Så jeg sørger for at støtte deres fysiske krop, ved at kigge på byggematerialerne. Byggematerialer, som er med til at lave lykkehormoner, balancerer deres nervesystem, sørger for energiproduktionen, tarmens velbefindende og immunforsvarets styrke.

Lider du af…

• Depression

• Tristhed

• Angst

• OCD

• Tanke mylder

• Nervøsitet

• Uro i kroppen

• Angst

Ofte, når man oplever symptomer som overstående, kan man tænke; “det er noget, jeg skal leve med resten af mit liv” eller “der er noget galt med mig”. Det er her jeg kan komme ind i billedet, for det er jeg bestemt ikke enig i!

Jeg ser din krop som en helhed og ved, at den er en levende mekanisme, som hele tiden fornyer og opbygger sig selv. Så hvad kunne der ikke ske, hvis du gik ind og støttede den på det fysiske plan?

LÆS OGSÅ: Hvad er binyretræthed & lider du af det?

Jeg ser altid en sammenhæng mellem: mangler, lav serotonin, ustabilt blodsukker og depression/angst.

Derfor er noget af det første, du kan gøre, at sørge for at have et stabilt blodsukker igennem din dag. Dette får du ved at spise flere måltider igennem dagen, ikke store – bare så din krop har noget at arbejde med.

Stivelse, mælk og sukker har en negativ effekt på dit nervesystem, dine tanker og lykkehormoner, og derfor vil jeg bestemt anbefale dig at gå uden om. Sørg for at få masser af gode fedtstoffer igennem din dag og proteiner, så du støtter dig selv under undladelsestiden. Læs her, hvorfor sukker ikke er godt!

Boost serotonin udskillelsen…

Serotonin er en af de vigtigste lykkehormoner i kroppen, den giver dig en følelse af ro og selvtilfredshed. Serotonin produceres i visse områder af din hjerne, i din tarm, i blodplader og i mastceller. I hjernen fungerer serotonin som signalstof mellem nervecellerne.
Serotonin støtter din tarms funktion, dine følelser, tanker, appetit, dit immunforsvar og din søvn.

For at udskille serotonin kræver det, at du har aminosyret tryptofan (som bl.a. findes i: avocado, banan, kød, fjerkræ, græskarkerner mv.) tilstede i din krop. Tryptofan kan nemlig omdannes til 5-hydroxytryptophan (5 HTP), som er forstadiet til serotonin.

Formindsk angst, depression og dårlig selvværd!

• Boost serotonin udskillelsen ved at støtte din tarm! Køb en god probiotic (minimum 5. millarder bakterier og 5 forskellige bakterier i et produkt) du kan købe en her, få derudover masser af grøntsager og vand igennem din dag.

• God olie er med til at berolige dig indvendigt. Så føler du dig stresset, nervøs og ustabil så få en god Omega-3 gerne fra fisk (3-4 gr. dagligt) og hørfrø som både støtter din tarm og dit nervesystem.

• Kosttilskud er en meget god ide at støtte med! Tag en god vitamin pille dagligt, få evt ekstra b-vitaminer, gerne B3, B5, B6, Biotin, B12, Inositol, magnesium, (B6 og magnesium modvirker også søvnløshed), L-glutamin, L-tyrosin (støtter også din skjoldbruskkirtel), Melatonin (hjælper også hvis du har svært ved at falde i søvn), C-vitamin, D-vitamin, SAMe. – St. John’s Positive Thoughts, fra Source Naturals er også god.

• Sørg for at sove i et fuldstændigt mørkt rum og sluk gerne din telefon, ur mv.

• Undgå såvidt muligt også kaffe, da det tricker dit nervesystem. 

• Dyrk gerne motion 2-3 gange om ugen eller gå en rask tur i 30 min. hver dag for at booste dine endorfiner, som er et andet lykkehormon i din krop.

Vil du lære mere? Så tilmeld dig Chloe’s gratis webinar om depression og angst lige her. Fang også Chloe på FacebookInstagram, eller på hendes hjemmeside.


Kilde: netdoktor.dk

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet