Slip de overflødige kilo!

Facts

Chloe Bjoerk
Spirituel Health Mentor

Chloe er en holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen!

@chloebjoerk 

www.currame.com

Der kan være mange grunde til, at du har svært ved at tabe dig! 
Det er altid vigtigt at have fokus på, hvor stor en mængde energi vi indtager og at holde øje med blodsukkeret gennem dagen. Dertil er det også en god idé at se på fedt- og kulhydratomsætning i din krop.

LÆS OGSÅ: Træt af appelsinhud? Sådan slipper du af med den!

Er dette dig:

 Har du svært ved at tabe dig?

 Sidder de sidste kilo ekstra fast, og du har svært ved at rykke på dem?

 Oplever du cravings, du ikke kan styre?

 Har du svært ved at mærke din mætheds- og/eller sultfornemmelse?

 Lider du af ødemer og træthed?

Det altid vigtigt at have fokus på den energi, du vælger at spise dig til. Vi kan sagtens spise os tykke og syge ved at indtage mad, der giver betændelse i vores krop.

Derfor anbefaler jeg at undgå korn og mælk. Korn er fyldt med meget energi på en meget lille overflade, og derfor skal du til sammenligning spise dig til virkelig meget broccoli for at få samme energiindhold. Dernæst skal du have fokus på inflammation i din krop! Inflammation i kroppen sætter nemlig beredskabet i gang, og dette gør dig kun tungere. Så undgå så vidt muligt mejeriprodukter og korn og boost kroppen med 2-3 gr. C-vitamin dagligt (fordelt på dagen, men vælg ikke depot).

Det glykæmiske index kan også være fint at kigge på, da jo højere det glykæmiske index er, jo mere påvirker det dit blodsukker. Når du har et ustabilt blodsukker, så er der større chance for, at du får cravings om eftermiddagen og/eller aftenen, og bliver træt og mangler overskud. Sørg derfor at spise hver 3. time. Spis ikke til du er mæt, men så din krop har noget at arbejde med. Indtag gerne grøntsager og protein til 3 af dine 6 måltider, du får igennem en dag.

Boost med aminosyrer:

Sæt din fedt forbrænding igang med L-Carnitine og Alpha Lipion Acid! L-Carnitine  hjælper din krop med bedre at bruge dit fedt som energikilde, og derved kan du bedre forbrænde fedt. Derudover giver L-Carnitine dig mere energi og overskud igennem dagen. Alpha lipion acid fungerer som en stærk antioxidant i for kroppen, og derved booster dit immunforsvar samt fedtforbrændning. Derudover er den med til at omdanne glucose til energi, og derved sætter den din forbrændning ekstra igang. Den er også et element i din blodsukkerregulering og kan hjælpe dig mod cravings.

Boost din mæthedsfølelse:

For at mærke mæthed, så kræver det, at du indtager fedt til dine måltider! Mange går galt i byen, når de vælger mad uden fedt. 
– Godt fedt er cellefedt, ødelagt fedt er dellefedt!

Du har brug for fedt til din celler, nervesystem, sultregulering, tanker, led, tarm og hjerne. Sørg for at få god fedt, som ikke gør dig syg og tyk! Omega-3 fra Nordic Naturals er fantastisk, samt hørfrø olie fra Nyborggard. Få gerne 4 gr. omega-3 dagligt fordelt ud på dagen og steg kun i kokosolie for at sikre, at du ikke spiser ødelagte fedtstofferne.

LÆS OGSÅ: Har du svært ved at tabe dig?

Ønsker du at sætte gang i din fedtforbrændning? Så tilmeld dig Chloe’s gratis webinar: Har du svært ved at tabe dig? Som afholdes d. 7. December!

Du kan se mere fra Chloe på Instagram, Facebook eller Currame.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet