10 tips: Sådan taber du dig uden at gå på kur

De fleste tror at et vægttab kun kan opnås ved hjælp af træning og diæter, men faktisk kræver det blot få ændringer i din dagligdag, hvis du vil tabe et par kilo. Nedenfor har vi samlet 10 tricks til at undgå de overflødige kilo – let’s do this!

#1 Start hvert måltid med et glas vand
Sørg for at drikke rigeligt med vand inden et måltid, og undgå at du kommer til at spise mere end du behøver.

#2 Food swaps!
Udskift nogle af dine normale madvaner med sundere alternativer. Bruger du sødmælk i kaffen? Så skift den ud med skummetmælk. Spiser du ofte pasta til aftensmad? Så skift det ud med squash-spaghetti – vær kreativ og find de alternativer, som passer bedst til dig.

LÆS OGSÅ: Trænger du til ny energi i din træning?

#3 Spis chokolade!
Hører du til en af dem, som bare må have en dessert efter aftensmaden? Så skift din normale slikpose ud med et stykke mørk chokolade. De første par gange vil det helt sikkert ikke føles tilfredsstillende ”bare” at få et stykke chokolade, men vi lover dig at du med tiden vil blive gode venner med din nye dessert-ven. 

#4 Portionsanret dine måltider
Ved at portionsanrette dine måltider undgår du at spise mere end du har brug for. Et godt tip er også at anrette din mad på mindre tallerkener – på den måde vil du føle, at du spiser mere end du faktisk gør.
#5 Ændre dine dagligdagsvaner
Du kan faktisk få en mere aktiv hverdag ved blot, at ændre et par af dine dagligdagsvaner. Tag cyklen på arbejdet i stedet for bilen, tag trapperne i stedet for elevatoren og stå op ved dit skrivebord i stedet for at sidde ned. Dette er blot nogle af de få ting, du kan ændre – find selv på flere 🙂

LÆS OGSÅ: 8 tips til at optimere din fysiske aktivitet

#6 Lad vær med at drikke dine kalorier
Starter du dagen med et glas morgenjuice og fejrer du frokosten med en cola? Så skift dine drikkevarer ud med vand og spar kalorier. Hvis du dropper vinen om aftenen, colaen til frokost og din morgenjuice, så sparer du faktisk næsten 300 kcal. pr. dag.

Et lille glas juice: 86 kcal
Et glas vin: 100 kcal
En cola (0,25): 100 kcal

#7 Spis ofte
Når man går for længe uden at spise, kan man hurtigt komme til at miste kontrollen og ende i kagebuffeten. Sørg derfor for at have snacks med på jobbet, så du kan spise, når sulten melder sig.

#8 Sunde snacks
Hvis du trænger til en snack hen på eftermiddagen, så skift dit sædvanlige stykke kage ud med en portion skyr, en knækbrød med peanutbutter eller et æble. 

LÆS OGSÅ: 7 fordele ved at drikke et glas vand om morgenen som det første

#9 Spis et let og tidlig aftensmåltid
Hvis du spiser for meget og for sen aftensmad, kan du have svært ved at falde til ro senere, hvilket kan ødelægge din søvn.

#10 Sov mere
Mangel på søvn kan få dig til at spise mere, da din krop har brug for energi. Sørg derfor for at få i mellem 7 og 9 timers søvn hver nat. 

 

Kilde: Popsugar.com

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet