Derfor taber du dig ikke, selvom du træner! 

Er du nået til det punkt, hvor du har ramt muren og ikke føler, du kommer nogle vegne med din træning? Måske har du gjort alt det rigtige, spist rigtigt og trænet igennem, men alligevel ser du ingen forandring på din krop. Det er bestemt det sidste man har brug for, når man er på en livsstilsændring og gerne vil tabe sig eller blot ønsker at gøre noget godt for sin krop. MEN, tøv ikke! For ifølge nye undersøgelser, er der stadig håb, hvis du er nået denne mur. 

LÆS OGSÅ: 5 sunde kvinder du skal følge på Instagram

Undersøgelsen som de kalder ”non-responders” er konkluderet ud fra et 13 ugers forløb, som fortæller os, at det du har brug for, er en personlig balance af cardio og styrketræning. Mener du, at du går under ”non-responders” kategorien, trods din i forvejen sunde livsstil, så er du ikke alene! 

Hvad gik undersøgelsen ud på, og hvilke konklusioner nåede de frem til?
En gruppe mennesker er blevet delt op i to forskellige grupper. En gruppe var delt op i kategorien ”individualiseret træning”, mens de andre var delt op i en gruppe bestående af traditionel træning. Den traditionelle gruppe fik ikke instruktioner på nogle bestemte øvelser. Den individualiserede gruppe derimod, modtog  flere instruktioner, hvor hver deltager modtog en plan, der passede nøjagtig til deres kroppe og evner, for at optimere deres resultater bedst muligt. 100% af deltagerne der deltog i ”individualiseret træning” så positive resultater og oplevede betydelige sundhedsmæssige forbedringer! 35% af deltagerne med den traditionelle træning, oplevedede derimod ingen sundhedsmæssige forbedringer. 

Det du skal gøre nu, er at du skal tænke tilbage på dit træningsskema. Er din træning varieret nok? Er den lavet personligt til dig og din krop? Hvis hele din fitness rutine er rene cardio hold, så er det altså tid til at bremse cykelbremsen! Undersøgelserne fortæller os nemlig, at en unik kombination af funktionel fitness, styrketræning og cardio træning, kan gøre bugt med ”non-responders” fænomenet! Vi har før hørt, at kombinationen mellem cardio og styrketræning er den bedste måde at tabe sig på via træningsøvelser, og dette er bare mere bevis på, at der faktisk er noget om snakken. 

LÆS OGSÅ: Løb: Hold dig varm i vinterkulden

Nu skal vi huske på, at alle former for aktivitet, er godt og vigtigt for dit helbred. Men hvis du har sat dig nogle fitness mål, og føler du har nået denne mur, er det på tide at overveje en træning der er skræddersyet nøjagtigt til dig.

God træning! <3

Kilde: Popsugar.com

 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet