Sådan kommer du menstruationssmerterne til livs 

Facts


Chloe Bjoerk

Chloe er en holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen!

@chloebjoerk

www.currame.com

Oplever du også menstruationssmerter? – Ja så er du altså ikke den eneste!

Jeg oplevede voldsomme menstruationssmerter i mine teenager år – ja faktisk indtil jeg begyndte at leve som jeg lever i dag!

LÆS OGSÅ: Oplever du PMS?

Sundhed.dkskriver, at over 90% af de menstruerende kvinder oplever smertefulde menstruationer, hvor 10% af dem lider af så voldsomme menstruationssmerter, at de må sygemelde sig de første par dage under deres menstruation.

Jeg ved at der er mange der vælger at bruge p-stav, p-piller, hormonspiral mv. for at komme smerterne til livs, men er det uden komplikationer?

Det vil jeg prøve at give dig nogle svar på!

Når jeg i min klinik hjælper kvinder med menstruationssmerter – så har de alle været til lægen for at få hjælp, og 8 ud af 10 har valgt at tage prævention for det. 

Så hvorfor har de det?

Faktisk er deres svar: de vidste ikke, hvad de ellers skulle gøre. 

Det jeg ser, er, at vi kommer længere og længere væk fra kroppen og den støjer mere.

Så hvad nu, hvis vi ser lidt anderledes på det, end det du er vant til? 

Hvad nu, hvis din krop prøver at sige noget? Hvad nu, hvis du gør noget, der gør det hele værre? Hvad nu, hvis du dagligt tager nogle valg, som ikke passer til din krop?

De fleste kopierer deres mor, og faktisk er det også sådan, at valget om prævention er et valg, de ikke 100 % selv har taget – fordi man har været så ung, at ens mor har været med inde over.

Så lad os ryste posen!

Dine menstruationssmerter kan handle om hormonubalancer, for eksempel østrogen dominans. Det kan også skyldes din livsstil – hvis dit valg af fødevarer ofte indeholder mere raffineret mad end hvad godt er og mangel på byggematerialer, såsom aminosyrer, antioxidanter, vitaminer, mineraler og inaktivitet.

Så lad os stille ind!

Jeg skriver kun dette, fordi jeg har erfarring med, at det virker – også på egen krop..

Opbyg i de 3 uger op til menstruation:
– Få masser af grøntsager, så du den vej får de rette næringsstoffer, masser af base gennem maden, og du samtidig hjælper din krop med at balancere saltbalancen og pH-værdien.
– Få masser af vand og bevæg dig gerne dagligt – gå en rask tur i 30 min hver dag.
– Få en god vitamin pille, som er fyldt med vitaminer og mineraler. Få derudover omega-3, som formindsker inflammation i din krop!

LÆS OGSÅ: 
Følg din cyklus fra sengen

Når din menstruation står på:
Magnesium har en beroligende effekt og kan derfor hjælpe mod dine krampende smerter i maven. Køb derfor magnesiumlotion i din helsekost, og smør det på din mave. Det er også god idé at tage det forbyggende op til menstruationen. 

God fornøjelse

Kærligst Chloe

 ———————————————————-

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til mig på chloebjoerk@currame.com, via www.currame.com eller via instagram @chloebjoerk

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet