Få styr på dit tankemylder & mærk dig selv – lær at meditere!

Facts


Maria Juhl

Maria er certificeret inden for holistisk sundhed, yoga og ayurveda, hos Deepak Chopra på Chopra Center University i Californien. Hun har haft sit eget firma siden 2006, hvor hun coacher og underviser firmaer og private inden for sund livsstil.

Hør Deepak Chopra fortælle om Marias arbejde her

www.mariajuhl.com

@live_more_struggle_less

livemorestruggleless

Tænker du på meditation som noget eksotisk og fremmed? Har du prøvet at meditere og synes det var svært, fordi du havde tankemylder og blev rastløs? Er du i tvivl om, hvad alt det dovneri overhovedet er godt for? Er du nysgerrig på et redskab, der kan hjælpe dig til at mærke dig selv, din egen livslyst og power bedre?
Kan du svare ja på et af ovenstående spørgsmål, så læs med her!

LÆS OGSÅ: Nye perspektiver på sundhed i 2017

I virkeligheden er meditation på ingen måde mystisk. Det handler faktisk blot om, at lukke øjnene, tillade verden at pulsere og give dig selv et velfortjent BREAK!

Det er absolut for alle – uanset temperament, trosretning eller personlighed i øvrigt. Hvis du er en af dem, der mener, at du har for travlt til at meditere, så er du lige præcis en af dem, der skal gøre det ikke bare en gang – men to gange – dagligt 🙂   

At meditere betyder egentlig bare, at du sætter dig med lukkede øjne og igen og igen bringer dit fokus tilbage, når tankerne strejfer. I gennem denne praksis stilner du dit sind ved at finde ind til roen imellem dine tankerne og du slipper dermed dagens stress og vil mærke dig selv bedre. Din opmærksomhed kan undervejs være på dit åndedræt, din krop eller et såkaldt mantra. 

Under meditation påvirker du dine hjernebølger fra hurtigere til langsommere svingninger. Dit sind finder fra hverdagens aktive beta-tilstand til den roligere og mere afslappede alpha. Her er du stadig vågen og bevidst, men du har sluppet det umiddelbare tankemylder, og du vil komme tilbage og føle dig lettere, fordi du i en periode har været mere forankret i øjeblikket og ikke har været defineret af fastlåste og negative tanker fra din fortid. Du bliver i stedet bevidst om den underliggende strøm af fred og kreativitet, der findes indeni dig og leder dig i retning af DIN sundhed. 

Det er nemlig i meditationspraksissen, du kan lære dig selv at skifte perspektiv, når du er endt i en blindgyde af negative tanker eller sorgfulde livsoplevelser. Perspektivskift vil sige, at du bevidst ændrer din fortolkning af det, du oplever. Så du i stedet for at have ondt af dig selv, ser fordelen eller gaven i det, der er sket, og vender dig mod større livsglæde og mere livsenergi i NUET.     

Det er altså på ingen måde dovent at tage sig tid til meditation. Det er en vildt god investering i din sundhed, kreativitet og livsglæde. Og det er helt normalt at opleve masser af tankemylder og rastløshed i starten. Det hjælper at blive guidet OG at acceptere din egen menneskelighed undervejs. Tanker kommer og går – det er helt normalt – men blidt og kærligt søg tilbage til øjeblikket, når det sker og mærk den fred, du indeholder.

LÆS OGSÅ: 5 daglige ritualer som vil forbedre din mentale sundhed

Lad mig guide dig i meditation på videoen herunder eller kom med på mit 8-ugers onlinekursus her eller kvinderetreat til Ibiza her og lær at meditere!

 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Sådan plejer du tosomheden

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet

Gaven til mændene i dit liv

Annonce The-Basics.dk er en dansk webshop, der har specialiseret sig i undertøj og strømper til mænd. Tøjet sælges i praktiske flerstyks pakninger og leveres hurtigt