Sådan får du mere D-vitamin

Får du nok D-vitamin? Det kan være supersvært at få nok D-vitamin i vinterperioderne, eller hvis du ligesom os, har din arbejdsgang indendørs. Men hvad kan du gøre for, at få mere D-vitamin? Det giver vi dig svaret på her:

Solskin
Den nemmeste måde at få D-vitamin på er, at være ude i solen. Men husk at beskytte dig!

LÆS OGSÅ: D-vitamin & calcium

Mælk
Mælk indeholder et højt indhold af D-vitamin, så en lille sjat i kaffen eller til din morgenmad, er en supergod idé.

Fed fisk
Fed fisk er rig på D-vitaminer, og derfor en god kilde. Hvis du mangler inspiration til måltider med fed fisk, kan du prøve en af følgende opskrifter:

✮ Lynstegt laks med mango, sesam & soya

✮ Varmrøget laks med rødbede

✮ Chilibagt laks & tahineyoghurt 

Æg
En anden nem måde at få ekstra D-vitamin på er, at spise æg. Æggeblommer er nemlig fyldt med D-vitamin, så forkæl endelig dig selv med scrambled eggs i weekenden.

LÆS OGSÅ: Boost dine skønhedsrutiner

Tun på dåse
Jep! Den er god nok. Noget så charmerende som tun på dåse, er fyldt med D-vitamin, så spis endelig løs.

_____ 

Gode grunde til at spise D-vitamin 

Modvirker skøre knogler

Giver stærkere tænder

Øger optagelsen af kalk

Kan lette gigtsmerter

Styrker musklerne

Booster dit immunforsvar

Kan løfte dit humør

_____ 

Kilde: Popsugar.com

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet