Sådan får du mere D-vitamin

Får du nok D-vitamin? Det kan være supersvært at få nok D-vitamin i vinterperioderne, eller hvis du ligesom os, har din arbejdsgang indendørs. Men hvad kan du gøre for, at få mere D-vitamin? Det giver vi dig svaret på her:

Solskin
Den nemmeste måde at få D-vitamin på er, at være ude i solen. Men husk at beskytte dig!

LÆS OGSÅ: D-vitamin & calcium

Mælk
Mælk indeholder et højt indhold af D-vitamin, så en lille sjat i kaffen eller til din morgenmad, er en supergod idé.

Fed fisk
Fed fisk er rig på D-vitaminer, og derfor en god kilde. Hvis du mangler inspiration til måltider med fed fisk, kan du prøve en af følgende opskrifter:

✮ Lynstegt laks med mango, sesam & soya

✮ Varmrøget laks med rødbede

✮ Chilibagt laks & tahineyoghurt 

Æg
En anden nem måde at få ekstra D-vitamin på er, at spise æg. Æggeblommer er nemlig fyldt med D-vitamin, så forkæl endelig dig selv med scrambled eggs i weekenden.

LÆS OGSÅ: Boost dine skønhedsrutiner

Tun på dåse
Jep! Den er god nok. Noget så charmerende som tun på dåse, er fyldt med D-vitamin, så spis endelig løs.

_____ 

Gode grunde til at spise D-vitamin 

Modvirker skøre knogler

Giver stærkere tænder

Øger optagelsen af kalk

Kan lette gigtsmerter

Styrker musklerne

Booster dit immunforsvar

Kan løfte dit humør

_____ 

Kilde: Popsugar.com

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

8 råd til bedre hud

Køb bogen GLØD – Sund kost, Smuk hud Af Christian Grønhøj og Morten Fenger   Indeholder reklamelinks Kost har stor betydning for hudens sundhed, og