Sådan kan dansetræning gøre dig til en bedre løber

Sommetider er det som om, at det ikke altid er helt så fristende, at skulle bevæge sig ud på den helt store løbetur, sådan har vi det i hvert fald her på kontoret. Enten har det været en lang dag på jobbet/studiet, eller også er overskuddet der bare ikke (oh yes, de dage findes der mange af).

LÆS OGSÅ: Beauty inside out

Men frygt ej! Håbet er forude 🙂 

Adidas UltraBOOST X er den nyeste udgave af UltraBOOST-skoen, som er skrædderskyet til kvindefodens unikke form og er designet til at give kvindelige løber deres bedste løbeoplevelse. I forbindelse med lanceringen af den nye Adidas UltraBOOST X, har danser og koreograf Emily Nicolaou og Adidas løbeekspert Joanna Scharlett i samarbejde, samlet 3 tips til hvordan du kan bruge danseøvelser, som kan forbedre dit løb, hvor du arbejder med kropskontrol og core strenght. 

 

”Vores core er selve kærnen i vores krop. At have en stærkt core er ekstremt vigtigt for en danser – men også noget en løber kan fokusere på. Det giver bedre kropholdning og vejrtrækning, som også forbedrer dit løb, og dig som løber”

– Emily Nicolaou

 

1. Core styrke
En stærk core er basis for en god kropsholdning – et element som er meget vigtigt for en danser. Igen, skal det understreges, at en god kropsholdning påvirker vejrtrækningen. At løbe med en dårlig kropsholdning og fremadrettede skuldre, kan reducere lungekapaciteten med op til 30%. Træn din core og få åbnet lidt ekstra op for dit bryst og dine skuldre før dit løb, din dansetræning eller din yoga time.

2. Grand Pilé
Lige som i en almindelig squat, vil den klassiske balletposition “Grand plié” styrke din core, samt dine lår. Bortset fra din core, er numsen og bagsiden af lånene, den bedste kilde til power i kroppen, og vi vil gerne have så meget kraft som muligt derfra, og føre ind i vores løbeskridt.

3. Grapevine
Danseøvelsen “Grapevine” handler om at løsne hofter og lænd, men også om at opbygge en god kropskontrol. Dansere har ofte en fantastisk kropskontrol og det er noget man også gerne vil opnå som løber. Med en god kropskontrol, kan du nemmere opbygge en god løbeteknik og på den måden undgå skader og forbedre din præstation.

LÆS OGSÅ: 8 tips der vil gøre dig til en bedre løber

Med udgangspunkt i de 3 tips og i Adidas nye løberkoncept “Uncomfort Zone”, er målet at udfordre løberen og samtidig, at give op på kontrollen for at ændre sine rutiner og løbe udenfor sin bekvemligheds zone. Kunne du tænke dig at blive en bedre løber og samtidig få en sjov og uventet oplevelse, så kan du signe up HER med Adidas Runners til morning run, social run og andre skønne events. 

Nedenfor har vi samlet det ultimative outfit til dig, så du kan blive klar til din næste løbetur. God fornøjelse og god tur 🙂 

 


Sports BH fra Casall, 349 kr.


Vandflaske fra Ellos, 249 kr.


Taske fra Adidas, 179 kr.


Tights fra Casall, 599 kr.

T-shirt fra Casall, 225 kr.

Sko fra Adidas, 1500 kr.


Kasket fra Adidas, 149 kr.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet