Din indre solfaktor

Facts


Tina Lykkegaard

Tina er under uddannelse til holistisk hudterapeut og arbejder til dagligt med at vejlede omkring skønhed og sundhed gennem hendes online vejledning.

Se mere til Tina på Instagram under navnet @tinalykkegaard eller på hendes website www.tinalykkegaard.dk

Spirulina er en blågrøn alge, som kaldes for en SUPERFOOD. Det er ganske enkelt fordi, den er fyldt med næring, som ikke findes i samme mængde, i andre fødevarer. Du får betacaroten (et forstadie til A-vitamin), som både er med til at opretholde en normal hud, men som også har en meget beskyttende effekt på huden indefra. Med en kost der er rig på betacaroten (som du fx finder i gulerødder), får du en god solbeskyttelse og forebyggelse af solens stråler indefra – mængden er dog langt højere i Spirulina.

LÆS OGSÅ: Den ydre solfaktor

Med Spirulina får du også B12, som er et vitamin, der er meget fokus på. Det er med til at give kroppen energi, men nogle får ikke de rette mængder gennem kosten, og derfor kan Spirulina være et godt bud på hvad man kan supplere i en sund kost. B12 hjælper også din krop til at udrense optimalt, så hvis du lider af hudproblemer, kan det være du skal have fokus på at få nok B12.

Spirulina indeholder en god portion protein, som er kroppens byggesten. Den er derfor god at komme i smoothies, hvis man ønsker et komplet måltid fra en smoothie. Hvis man ønsker en sund proteinshake efter træning kan den også blandes op med vand. Det skal dog siges at det som sagt er alger, så den smager bedst at blande op i en smoothie eller en sund juice 😉

Jeg er netop begyndt på en ny omgang Spirulina, for at gøre huden klar til foråret og solen som forhåbentlig er lige rundt om hjørnet. 🙂

Denne opskrift giver to glas:

– En stor håndfuld grønkål*
– En stor håndfuld baby spinat*
– En skive økologisk citron med skal**
– Saft fra en halv økologisk citron
– En skrællet appelsin
– 1 tsk. Spirulina (Start evt. med 1/2 tsk.) 
– 1 dl. vand eller mere hvis du ønsker den tyndere

*Jeg har købt mit frisk, skyllet og skåret det og kommet i fryseren
** Citronskal indeholder nogle stoffer, som hjælper leveren med at afgifte sig selv for affaldsstoffer.

Blend det hele. Den skal gerne være kold for at smage bedst.

Denne smoothies er grøn, afgiftende og er suveræn at lave, hvis du har svært ved at få nok grøntsager dagligt. Vil I være med til at gøre huden klar til sol? Så er det nu vi skal i gang. 🙂 Hvis du vil være klar til solen, så kan du købe Spirulina lige her.

Vil du have flere opskrifter på sunde smoothies? Så se mere her

Kærligst Tina

LÆS OGSÅ: Solbeskyttelse indefra

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet