6 nemme øvelser der kun kræver en stol 

Det kan være svært at sætte ekstra tid af til træning, og det er typisk en af grundene til at man dropper træningen helt. Men det er altid bedre at få trænet lidt, selv 10 minutters workout om dagen kan gøre en forskel. 

LÆS OGSÅ: 11 slanketips du skal holde dig fra

Vi har fundet 6 nemme og gode øvelser, som du kan lave på arbejdet eller derhjemme. Det eneste det kræver er en stol.

1. Chair squat

Du skal stå ret foran din stol med fødderne placeret i skulderbredde fra hinanden. Kryds armene over brystet og press dine hofter tilbage, imens du bøjer i knæerne. Sørg for at vægten forbliver på dine hæle og løft brystet, imens du læner dig tilbage. Gentag øvelsen 12 gange a 3 sæt. 

2. Chair pushups

Stå overfor stolen, og bøj derefter fremad for at placere din hænder på stolen. Det er vigtigt, at din krop forbliver i en ret linje, så sørg for at spænde op i dine mavemuskler. Derefter bøjer du i dine albuer ind til de er 90 grader, og vend tilbage i startposition. 

3. Single-leg split squat  

Det er en mere udfordrende underkrops-øvelse, men den er god til at hjælpe med at styrke ligevægten, da man ofte kan være stærkere i enten højre eller venstre ben. Stå en fod eller to fra stolen, spænd op i mavemusklerne og placer vægten i den fod der er på måtten. Lad den modsatte fod hvile på stolen. Press hofterne tilbage imens du bøjer i begge knæ, vær opmærksom på at dine knæ ikke går ud over dine tæer. Gentag øvelsen 10-12 gange ved hver fod a 3 sæt.

LÆS OGSÅ: Hvorfor taber jeg mig ikke?

4. Chair Dips  

Når du skal lave tricep chair dips, starter du med at placere dine arme på stolen. Herefter placerer du dine ben et stykke foran. For at gøre det nemmere i starten, kan du med fordel vælge at bukke benene. Sørg for at din bagdel og ryg er placeret tæt på stolens sæde og lad kroppen søge ned mod gulvet, samtidig med at du bukker dine arme. For at få det bedste resultat, er det vigtigt, at dine armer bliver presset lige tilbage og ikke ud til siden.  

5. Chair step ups 

Stå foran din stol. Placer din højre fod på midten af din stol og sæt af med den anden fod. Træd forsigtigt tilbage med din højre fod. Sving dine arme naturligt, for at aktivere så mange muskler som overhovedet muligt. Efter et minut skal du skifte ben, så du placerer din venstre ben, og sætter af med højre. Lav øvelsen i 1 minut. Skift ben, og gentag med 3 sæt. 

6. Chair glute bridge 

Chair glute bridge er en rigtig god øvelse til at styrke dine balder, haser og nedre ryg. Samtidig er dine ben placeret over hjertehøjde, hvilket er godt for dit blodomløb. For at lave øvelsen skal du placere din fødder på midten af stolen, og lade dine knæ bøje cirka 90 grader. Armene ligges langs siden. Du skal nu spænde i dine mavemuskler imens du presser hofterne op og ned. Gentag øvelsen 12 gange a 3 sæt. 

Kilde: thelist.com 

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet