Sådan kan du holde sukkertrangen nede på jobbet

Har du ligesom os en sød tand og bliver den sommetider lidt ekstra sød efter en lang dag på jobbet? Nedenfor har vi samlet nogle gode råd til, hvordan du kan holde den store sukkertrang væk i løbet af dagen.

LÆS OGSÅ: Sikre tips til den slanke & sunde krop

4 råd til, hvordan du kan holde dig sund på jobbet:

Fjerne dig fra det, der frister
Står chokoladen på bordet og skriger efter dig, så kan du med fordel dreje bordet. På den måde slipper du for at se på det og samtidig kan det mindske dit fokus på fristelsen.

Fjerne fristelsen fra dig
Sommetider er det bare nemmere at gøre ting sammen. Tag eventuelt fat i en af dine kollegaer og lav en aftale om, at I ikke må spise søde sager i en uge eller at fællesslikket bliver sat i et skab væk fra dig, hvor det ikke kan ses og duftes.

Distrahere dig selv
Det kan være utrolig svært at holde fingrene væk fra slikskålen. Prøv derfor at distraher dig selv og tal med dine kollegaer, hvis du skal hente kaffe i automaten ved siden af slikskålen.

Spis en proteinrig og mættende morgenmad og frokost
Vil du hjælpe dig selv lidt på vej, så din sukkertrang ikke bliver lige så stor i løbet af dagen? Så er det en god idé at spise nærende og mættende mad, da det er med til at gøre det nemmere at undgå søde sager.

LÆS OGSÅ: Sådan spiser du dig genial

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Lun kartoffelsalat med asparges

Ingredienser3 spsk. eddike, gerne æbleeddike 3 spsk. sukker ¾ dl fløde 3 friske mellemstore rødløg 1 bundt danske radiser, skåret over på langs 2 spsk.