Får du tit spist for meget?

Facts

Chloe Bjoerk

Chloe er holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen! Chloe er skribent, ernæringsekspert og stifter af Health Mentor Uddannelsen.

Find Chloe på Instagram: @chloebjoerk og @currame0 eller læs mere på hendes hjemmeside www.currame.com.

Åh ja, hvem kender ikke det at spise for meget i denne tid? De søde sager og alle de fristelser – har du f.eks. været forbi Magasin for nylig? Don’t do it, hvis du har en sød tand og især har en svaghed for chokolade!

Hvordan har din samvittighedsskala det i december? Er du en af dem, der ofte får taget et stykke chokolade eller to for meget? Så kan jeg forstille mig, at din samvittighedsskala ligger ret højt. Dertil kan du meget vel lide af oppustethed, smerter i tarm og generelt problemer i det område – øv!

Det er bestemt ikke særlig rart og følelserne er ikke ligefrem til: “Hold fest, hvor er jeg bare lækker idag!” eller “Wauw – jeg er virkelig et skønt menneske!”.

LÆS OGSÅ: Er du oppustet?

Lad mig give dig lidt tips til at overholde dine aftaler med din krop!

Din krop ved udmærket godt, hvornår den har fået nok – ofte er det lige inden, du mærker mæthed. Din krop har det faktisk ikke særlig godt med at være mæt – den får alt for travlt med at spalte maden og hive næring ud af det – samtidig med at den ofte må hoppe over, hvor gærdet er lavest og noget af maden forbliver ufordøjet – noget som din tyktarm bestemt ikke holder af.

Start din dag med et stort glas vand med en halv økologisk citron i. Vandet giver sådan en god start for dine mavesafter og krop, som har fastet over natten. Citronen har en baskisk effekt på din krop og er fyldt med elektrolytter til dit system.

Inden du tager til julefrokost, drikker du igen et stort glas vand med citron og L-glutamin  i. L-Glutamin er en aminosyre, som hjælper dig med at komme ned i kroppen, giver ro til systemet og får dig til at mærke dig selv. Dertil er den fantastisk imod tømmermænd – da den hjælper kroppen af med belastningen. Tag gerne noget olie, enten 1 spsk. flydende omega 3 eller 3 kapsler omega 3 . Så har du lagt en god bund og kan forhåbentlig mærke dig selv og din grænse endnu bedre 🙂

Når nu du er ovre julen, kunne du måske tænke dig at gøre lidt ekstra for dit system, Chloe afholder det perfekte (gratis) webinar d. 4. Januar om, hvordan vi sætter en let detox i gang for krop og sind i vores hverdag. Tilmeld dig gratis her! 

På gensyn! 🙂

– Chloe N. Bjoerk

———————————————————- 

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til Chloe på chloebjoerk@currame.com, via www.currame.com eller via instagram @chloebjoerk.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet