Sådan sætter du gang i din fedtforbrænding

Facts

Chloe Bjoerk

Chloe er holistisk behandler, som ser på dig som en helhed og anerkender, at din livsstil, dit sind, din psyke og din krop hænger sammen! Chloe er skribent, ernæringsekspert og stifter af Health Mentor Uddannelsen.

Find Chloe på Instagram: @chloebjoerk og @currame0 eller læs mere på hendes hjemmeside www.currame.com.

Har du også prøvet tusindvis af slankekurer, og det er bare aldrig lykkes dig at komme ned i de bukser, som ligger gemt bagerst i skabet, de famøse skinny jeans, som du kunne passe godt engang og havde en perfekt røv i?

LÆS OGSÅ: Får du tit spist for meget?

Vægttab handler altid om indtagelse af mad, dit insulinniveau og blodsukkerstatus igennem din dag. Træning kan også være aktuelt, men du når først rigtigt i mål, ved at have 100 procent styr på din kost også!

TIP:

Smid din vægt ud!
Stop med at veje din mad og stop med at tælle kalorier!

Noget af det som feder allermest, er vores stressede tilværelse. Så snart du er presset eller stresset, så er det sidste, du tænker på, hvad der er godt for dig. Du skal blot have noget i skrutten, så du kan levere endnu mere og nå i mål!

Stress kan vi have tilstede i livet på mange måder. Det kan være gennem miljøet, omgangskredsen, på arbejdspladsen, i hjemmet, i parforholdet, i økonomien og så kan du være stresset på celleplan.

Er du blot stresset på to af dissse områder? – Ja, så har du sværere ved at tabe dig, end dem der kun er stresset på et af områderne!

Når du er stresset, tricker det kamp-flugt systemet i kroppen – når din krop er bange, så holder dem på alt og samler energien, indtil det skal bruges næste gang.

Så det første du skal:

– Det er klart, at eliminere så meget stress i dit liv, som det er muligt!

– Dernæst smid den vægt ud! – Hvad er det egentlig, den gør GODT for dig? Den minder dig konstant om, at du ikke når videre og for mange mennesker siger den også: “du er en fiasko!”

Det, at du har et idealbillede af din vægt, er i mine øjne ofte spild af tid!

Dit idealbillede er ofte skabt i dine teenageår, ud fra hvad du har set, for eksempel din mor, din moster eller i magasinerne. Problemet er bare: Du er dig, og de er dem!

Din krop – når den får fred og ro, og når den får den mad, DEN vil spise – så lidt efter lidt så finder DIN krop DENS egen vægt.

Jeg anbefaler altid, at du spiser det, din krop er lavet af. Mad, der ikke belaster og giver betændelse og inflammation (og som feder enormt!). Kød (ikke svin), fisk, æg, grøntsager, frugt, nødder, koldpresset olie og vand – Husk at gå efter det økologiske! Vil du vide mere om, hvorfor og få lækre opskrifter på denne spisemåde? Så smut ind på min hjemmeside: http://www.currame.com/produkter/gratis-e-bog/ og få min gratis e-bog. 

Når du vejer din mad og tæller kalorier, så er det igen en stressfaktor og en handling, der aktiverer mindreværd i kroppen.

Når du spiser mad, der ikke belaster, men kun opbygger din krop, så er det med kalorier ikke et issue, og du vil automatisk begynde at tabe dig! (og få det mange gange bedre, end du har det i dag! – tror du ikke på mig? Så prøv at gøre det i 14 dage og skriv gerne til mig derefter på: info@currame.com)

For det første skal du have et stabilt blodsukker gennem din dag! Så snart du bliver for sulten, så er det jo lige meget, hvad der er foran dig, lige pludselig er det købt og spist, uden du har tænkt over det! Så spis 6 gange om dagen, små måltider – spis aldrig til du er mæt – men kun til du ikke er sulten mere.

Stabiliser hormonerne leptin og ghrelin! Disse hormoner styrer din sult- og mæthedsfølelse i kroppen – og har du svært ved at føle det, så har du højst sandsynlig ubalance her! For at vi kan aktivere de to hormoner og få dem tilbage til balance, så skal du have et stabilt blodsukker – kig ovenover – dernæst skal du have olie! Så snart kroppen registrerer (god) fedt i din mad, så aktiveres mætheds/sulthormonerne og på den måde kan du skabe stabilitet hos dem.

Hvilken olie skal du have? Ja i hvert fald ikke en, der feder! Alt olie, der ikke er økologisk, i glas og koldpresset – det feder (UD MED DET!). Dernæst feder alt olie, du varmer op, bortset fra kokosolie – så NEJ, du skal ikke varme olivenolie op! Det kan den ikke tåle!

Jeg anbefaler dig Omega-3 fra Nordic Naturals. Få gerne 3-4 gr. dagligt og lad det stå i dit køleskab – hæld derudover olivenolie eller rapsolie ud over din salat til frokost og steg altid i kokosolie. 

Er alt dette (hvis du spiser, som jeg anbefaler og får olie) allerede tilgængeligt i dit liv, men du taber dig stadig ikke? Ja så skal vi kigge endnu dybere!

Der er mange bestanddele, der skal være tilstede for at forbrænde fedt og glukose i din krop!

Støt ekstra op med:

– L-carnitine er en aminosyre, som din krop bruger som en del af din energiproduktion. Når din krop mangler brandstof til at lave energi, så er dit fedt en kanon kilde. Men for at kunne bruge denne kilde, så skal blandt andet L-carnitine være til stede! L-carnitine er med til at omdanne fedt til muskler og energi, det er godt imod stress og giver bedre søvn. Tag gerne 1000-2000 mg. dagligt. Du kan købe det på www.currame.nordicvms.com 

– Alpha Lipion Acid er en aminosyre, der forbrænder glukose til energi, og derfor er den super vigtig for dig, der har noget med dit insulin og blodsukker, oplever mange cravings og gerne vil tabe dig. Tag gerne 100-2000 mg. dagligt. Du kan købe den på www.currame.nordicvms.com

Ønsker du at gøre lige det ekstra for din krop, så book mig til en sundhedskonsultation, som kan afholdes på Hotel Nimb eller på Skype på chloebjoerk@currame.com.

Held og lykke 🙂 Vi ses snart!

Kilde: https://www.sst.dk/da/sundhed-og-livsstil/tobak/helbred-og-sygdom/helbredsskader

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet