Inspiration til sunde mellemmåltider

Facts


Marie Louise Cramer

Holistisk livsstilscoach og ejer af Cramers Studie.

Se mere til Marie Louise på cramersstudie.dk, @marielouisecramer, & @cramersstudie

Mangler du inspiration til dine sunde mellemmåltider i løbet af dagen? Nedenfor har jeg listet nogle forskellige mellemmåltider, som du kan lade dig inspirere af. Har du et favorit mellemmåltid, jeg skal tilføje til listen? Skriv endelig i kommentarfeltet på Instagram, og så sørger jeg for at opdatere blogindlægget herinde, så vi alle kan nyde godt af hinandens fif 🙂

LÆS OGSÅ: Hvornår er det bedst at træne?

…. og er du forresten i tvivl, om du bør spise mellemmåltider? Mellemmåltider fungerer fantastisk for nogle, og andre føler ikke behov for at spise mellem hovedmåltiderne. Du kan spørge dig selv, om du hellere vil spise flere, mindre måltider? Eller færre og større måltider?  Det ene er ikke mere rigtigt, end det andet – men nogle gange er det meget godt at stoppe op og overveje, om dét du gør, fungerer for dig? Måske er det på tide at justere lidt, måske ikke:) Velbekomme. 

Inspiration til dine sunde mellemmåltider: 

Knækbrød: Fx et par skiver knækbrød med hytteost og tomat, eller knækbrød med smøreost, kyllingepålæg og nogle skiver agurk, salat og peber.

Frugt & mandler: Et stykke frugt med en lille håndfuld mandler. Ordet håndfuld kan være et vidt begreb, så ønsker du ikke, at kalorierne skal løbe afsted med dig, kan du nøjes med 10-20 stk.

Gnavegrønt: Fx gulerod, agurk eller selleri. Skal det være lidt ekstra lækkert, kan du dyppe dine grøntsager i lidt humus eller gomadressing – mmmmm. Personligt er jeg meget glad for rød peberfrugt eller dampet broccoli.

Rugbrød: Et halv eller helt stykke rugbrød med pålæg – fx blød-/hårdkogt æg eller kylling. Rugbrød fungerer ganske fantastisk som et sundt mellemmåltid – og så smager det ekstra skønt, hvis det lige kommer en tur i brødristerende.

Chokolade: Et stykke chokolade – eller to, sidst på eftermiddagen til en god kop kaffe, er et hit. Især hvis den søde tand melder sig. Chokolade kan være et ganske udmærket mellemmåltid – og her kan et lille fif være, at du på forhånd bestemmer, hvor meget chokolade, du skal spise, så du ikke ender med at spise hele pakken – ups. Er du btw interesseret i at vide, hvad er sundest – lys eller mørk chokolade, kan du læse mere her.

Barer: En bar er et nemt mellemmåltid – også hvis du er på farten. Du kan næsten ikke gå forbi en 7-Eleven butik, et supermarked eller en kiosk, der ikke har adskillige barer at vælge imellem. Fif – du kan gøre dig selv en tjeneste og tjekke energiindholdet på bagsiden. Uanset hvor ’sunde’ barerne ser ud, kan de snildt indeholde 300 kalorier per styk. Hvor mange kalorier du skal spise til et mellemmåltid, afhænger af flere ting – bl.a. hvad har du spist tidligere på dagen, hvad du skal spise senere, hvad er dit mål (vægttab, vægtøgning eller kontrol). Er målet vægttab, kan 200 kcal være en god rettesnor. 

Fif: 7-Eleven butikkerne har forresten næsten altid kyllingespyd, forskellige skyr produkter, grøntsager og  mange andre ting at vælge imellem. Det er genialt, hvis du er kommet afsted hjemmefra – uden mellemmåltiderne i tasken.

. . . . 

Tak fordi du læser med, og husk – du kan altid følge med på min blog: marielouisecramer.dk eller min Instagram: @marielouisecramer

XX Marie Louise

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet