Chloe Bjoerk: Mine råd til en sund graviditet

Chloe hjælper til dagligt kvinder ud af hormonelle ubalancer, depression og kropsskam. Chloe er stifter af Health Mentor Uddannelsen, hormonforløbet: Skab naturlig (hormon)balance og online forløbet Simple Detox. Hun er fast skribent på ChriChri, hvor hun med en holistisk tilgang lærer os alle om sundhed, hormoner og opbyggelse.

Som du måske ved, så er jeg så heldig at være gravid. Lige nu har jeg under en måned tilbage af min graviditet – min termin er i hvertfald her d. 15. Juli 🙂

LÆS OGSÅ: Kan du ikke styre din sukkertrang?

Det er nok en af de vildeste rejser, jeg har begivet mig ud på. En rejse, jeg bestemt altid har ønsket mig og også føler mig yderst klar til.

Inden jeg blev gravid, var det et stort ønske for mig, og derfor tog jeg også forskellige beslutninger for at gøre min rejse endnu bedre.

For jeg ved, i henhold til mit arbejde, at mange af problematikkerne ved graviditet kan undgås, hvis vi virkelig sætter ind fysisk inden og selvfølgelig også under graviditeten.

Derfor sørgede jeg for at teste min krop med bl.a. en organix test, inden jeg blev gravid. En organix test tester på 46 markører i kroppen, og derved giver den et fuld billede af, hvordan kroppen har det på celleplan, hvilke mangler man oplever, og hvad man præcis skal gøre for at opbygge kroppen. Du kan læse mere om den her.

Det er sådan, at vi alle oplever mangler på celleplan – nogle flere end andre – som oftest ses i form af sygdom og skavanker. Ofte har vi fået mangler i fødselsgave, altså fra mor og far, og så har vi også skabt mangler igennem vores liv, f.eks. via en dårlig livsstil, chok og traumer eller andet. Så kort sagt: Oplever du forskellige symptomer, så har du helt sikkert mangler på celleplan.

Jeg oplevede ikke det store, men min far døde i en alder af 51 år af cancer, så selvfølgelig havde jeg noget, jeg kunne gøre bedre. Og rigtig nok, i min organix test slår markørerne ud omkring mine antioxidante niveauer. Derudover er jeg også en person, der har mange bolde i luften og nemt kan sige hej til stress, og det gør bestemt ikke mit antioxidante niveau bedre. Derudover var mit største ønske at opbygge min krop så meget som muligt inden min graviditet, så jeg kunne give mit barn det bedste.

En graviditet er en udrensning

En graviditet er en ret sund handling for en kvindekrop, da det er en udrensning, men det er også en belastning for kroppen, især i den travle hverdag, som vi lever idag. Det er nemlig sådan, at når vi er blevet gravide, så tager baby, hvad baby har brug for, og det kan være et af svarene på, at du oplever ekstra træthed, tristhed eller andet igennem din graviditet. Og efter fødslen kan man kende sig selv igen, simpelthen fordi udgangspunktet er så meget anderledes end inden graviditeten – din krop er tomfor byggematerialer.

Når vi bliver gravide, er det super vigtigt, at vi ikke sætter ekstra udrensning igang. Når vi booster vores udrensning, så går det nemlig unødvendigt ud over baby, og det behøver vi ikke. Det, som så er vigtigt, er at huske på, at i 9 måneder udrenser du for 2, så din lever og dine nyrer har bestemt brug for et eftertjek (boost) inden graviditeten for f.eks. at forebygge så meget som muligt imod svangerskabsforgiftning, ubehag og ødemer.

Da jeg blev gravid, fortsatte jeg med min daglige kost, currame kosten – altså med indtag af masser af grøntsager, protein, frugt, nødder og masser af vand. Ingen indtag af kornprodukter, sukker, gris og kartofler. Derudover så måtte jeg også sige farvel til mange af fiskene, da de virkelig i disse tider indeholder store mængder af tungmetaller, og det er bestemt ikke godt for vores børns udvikling.

Mht. mine kosttilskud, så er jeg jo sådan en, der tager mange, da de er opbyggende, udrensende og forebyggende. Som gravid skærer jeg lidt ned. Ned på alle de udrensende urter og aminosyrer og op for calcium, magnesium og jern.

Alt dette resulterede i, at jeg nu har gennemgået en sund og aktiv graviditet uden ødemer, fedme og cravings. Noget jeg dog har sagt ja til, var kvalme fra uge 6 til uge 12.

Gode kosttilskud at tage, når du er blevet gravid:

– Tag en super vitaminpille med det hele i (der må ikke være jern i). Jeg har lavet min egen vitaminpille, som du finder her.

– Få en masse omega 3 i form af hørfrøolie fra Nyboggard og i kapsel fra Nordic NaturalsDu kan ikke få for meget.

– C-vitamin – Fantastisk vidundermiddel, det er godt for alt.

– D-vitamin – vigtigt for mange fysiologiske funktioner i kroppen

– E-vitamin – stærk antioxidant

– Calcium – styrker knoglevæv og dit immunforsvar

– Magnesium – styrker knoglevæv og dit immunforsvar, god ved lægkramper

– B12 – lykkevitaminet som booster dit mindset

– B6 – god ved kvalme og så styrker det dit immunsystem.

– B9 minimum 600 mcg. Folat er et vigtigt B-vitamin, som har stor betydning for kroppens celledeling og er vigtigt for dit barns vækst og udvikling. Det modvirker samtidig tidlig abort, svangerskabsforgiftning og lav fødselsvægt.

– Jern, gerne via krauterblut, spirulina og chlorella. Blodvolumen i kroppen stiger under graviditet, derfor har man ofte behov for jerntilskud, så de røde blodlegemer kan transportere ilt rundt i kroppen. Tag gerne også JernVital H (indtages under hele graviditeten, forbedrer kroppens jernoptag)

– Zink – stor betydning for vækst og udvikling under graviditeten

 

Vi ses snart igen 🙂

– Chloe N. Bjoerk

———————————————————-

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til Chloe på chloebjoerk@currame.com, via www.currame.com eller via Instagram @chloebjoerk.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet