Skal jeg varme op inden træning?

Facts


Marie Louise Cramer

Holistisk livsstilscoach og ejer af Cramers Studie.

Se mere til Marie Louise på cramersstudie.dk, @marielouisecramer, & @cramersstudie

Svaret er… ja! Du skal altid begynde din træning med at varme op. Og så tænker du måske hvorfor? Svaret får du her.

LÆS OGSÅ: 7 gode råd til god søvn

Når du varmer op, stiger din kropstemperatur, og forskellige kemiske processer og nervesignaler i din krop løber stærkere, og det smører dine led, og din ledbrusk bliver tykkere. Opvarmningen gør din krop klar til dagens træning og mindsker risikoen for skader. Sæt ca. 10 minutter af til din opvarmning.

Hvordan forbereder du din krop til dagens træning?

Start med at få lidt varme i kroppen, for eksempel ved let løb, roning eller ved at sjippe. Derefter kan du lave lidt ledopvarmning – for eksempel svinge armene og benene rundt og frem og tilbage i store bevægelser. Afslut din opvarmning med at tage 1-2 opvarmningssæt af en af øvelserne i dit træningsprogram – men opvarm med lavere vægt, end du træner med i programmet.

Del vores artikel:

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på pinterest
Pinterest
Del på linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

ChriChri

Du vil måske også kunne lide

Kom med på den bedste venindetur

Artiklen indeholder sponsoreret indhold Amanda Lagoni er udover at være parterapeut og sexolog, både mor, kone og veninde. Hun møder de samme udfordringer i parforholdet