#sundnovember

Introduktion til #sundnovember

Introduktion til #sundnovember

– Sådan undgår du en stresset jul – og hold jul med god samvittighed – join #sundnovember!!!!

Sidste år bestemte vi her på ChriChri, at november skulle være en sund måned – vi kaldte det for #sundnovember – og hey, nu vi har sørme bestemt os for at gøre det igen!!!

#sundnovember here we come!!!!

Jeg håber, at du vil være med igen i år, så vi sammen kan fejre en fantastisk DECEMBER….. Men hvad er sund november så? Jo, vi ved jo alle, at november er måneden inden jul (stress, gaver, mad, oprydning, planlægning etc.). November er den sidste chance for sund fornuft, inden december kommer snigende.

Her på ChriChri ELSKER vi jul, og vi tænker, at de fleste af jer har det på samme måde – vi ELSKER brun sovs, og vi vil have meget af den, og vi skal have meget af den. Ingen julefrokoster med SUSHI eller salatblade. Nej, der skal være risalamande, æbleflæsk og fiskefileter – sådan er december bedst! Men netop fordi vi gerne vil gå ALL IN i december, så prøver vi at holde os sunde i NOVEMBER via #sundnovember

Hvad betyder sund?
For nogle handler det om kost, for andre kan det handle om at stresse ned, finde den indre balance etc. Det er helt op til den enkelte, hvordan man vil tolke #sundnovember.

Her er en liste med gode råd, som du kan prøve at implementere i din hverdag. Prøv at følg et eller flere af disse punkter i november:

– Undgå store mængder sukker

– Skær ned på indtagelsen af brød, pasta og hvide ris

– Dyrk motion – flere gange om ugen.

– Gå lange ture – nyd den friske luft

– Undgå store mængder alkohol

– Drik cirka 2 liter vand om dagen


– Gå en tur efter aftensmaden. Det optimerer din fordøjelse og din søvn at få naturligt lys i øjnene.

– Slut dit brusebad af med et koldt gys – det øger blodcirkulationen i kroppen, optimerer kroppens restitutionsevne, og strammer huden op

– Få taget en vitaminværditest hos din læge og se, om du har nogen mangler

– Gå i seng i ordentlig tid – prøv at få 8 timers søvn i træk (ja, jer med små unger, I må lige springe dette over)

– Skriv taknemmeligheds dagbog (læs med d. 5. november, under redaktionens bekendelser, hvor Team ChriChri skriver om netop dette)

– Prioriter alene tid. Ved at være alene med dig selv, giver du dig selv en mulighed for at reflektere over de ting, som gør dig til den, du er.

Husk at når du skal til at ændre vaner og livsstil, er det vigtigt, at tænke på, at det er noget positivt, du gør for din krop, og altså ikke en sur pligt.Hvis du nu tænker, jamen jeg har jo så mange julefrokoster i november, så kan du evt. lave en regel, der hedder, en dag om ugen er ”all in” dag – og så komme tilbage til din sunde rutine dagen efter.

Jeg har nu gjort det to år i træk selv, og jeg kan fortælle jer, at det virker. Den ægte gevinst ligger inden i dig. I din raske og sunde krop og sjæl. For det er muligt at forebygge stress, stråle mere og ikke mindst få mere energi til hverdagens pligter.

Hvis man vil have gode ideer til sunde opskrifter mm., kan man prøve at google LCHF. Jane, som har bloggen Madbanditten, er mester i Low-Carb-HIGH-FAT opskrifter, og der er god inspiration at hente der.


NB: #Sundnovember er en del af ChriChri, dog vil du stadig kunne finde opskrifter fyldt med sukker og stivelse her på sitet under Food and Health i November.
November er nemlig også den måned, hvor vi forbereder os til jul, og hvor mange af os får gæster, og bare fordi vi holder #sundnovember er det jo ikke ensbetydende med, at vores familier eller gæster gør. Nogle vælger måske også at bruge #sundnovember set i et spirituel lys og ikke i et kostmæssigt.  Det er alt sammen op til en selv, hvordan man vil tolke det.

 

Hjælp hinanden
Ved at bruge #sundnovember på instagram kan vi hjælpe hinanden med at dele opskrifter og sunde råd.

– Ha en skøn #sundnovember


XXX CSM

 

Vil du læse mere, så kan du få mange flere tip og tricks i bogen ”Dit Sunde Liv”

 

 

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *